Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

352,8 mln zł potrzeba na przejazdy kolejowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
06-10-2010
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy, 6 października 2010

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
352,8 mln zł potrzeba na przejazdy kolejowe
W Polsce istnieje 16 485 przejazdów kolejowych, w tym 14 212 na liniach eksploatowanych. Te skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi w poziomie szyn są elementem drogi kolejowej podlegającym najszybszej dekapitalizacji. Aby od razu doprowadzić przejazdy do stanu dobrego, PKP PLK potrzebowałaby 352,8 mln zł. Dlaczego kolejowa spółka ma ponosić te koszty sama?

Dekapitalizacja przejazdów kolejowych wynika z sumarycznego obciążenia ruchem kolejowym i drogowym. Są one także najbardziej narażone na powstawanie wypadków. Skoro jednak ze skrzyżowań linii kolejowych z drogami publicznymi w poziomie szyn korzystają nie tylko przewoźnicy kolejowi, ale także kierowcy samochodów i operatorzy drogowi, naturalne wydaje się pytanie, dlaczego to PKP PLK ma samodzielnie ponosić koszty utrzymania, remontów i modernizacji tego elementu infrastruktury?

Ogółem w naszym kraju istnieje 2 765 przejazdów kategorii "A" (2 724 na liniach eksploatowanych), 671 - kategorii "B" (665 na liniach eksploatowanych), 1 333 - kategorii "C" (1313 na liniach eksploatowanych), 10 374 - kategorii "D" (8 314 na liniach eksploatowanych), 527 - kategorii "E" (514 na liniach eksploatowanych), 815 - kategorii "F" (682 na liniach eksploatowanych). Najlepsza jest sytuacja tej drugiej kategorii - stan nieco ponad 70 proc. przejazdów do niej zaliczanych określany jest jako "dobry". Aby doprowadzić do takiego stanu wszystkie przejazdy z kategorii "A", potrzeba 109,7 mln zł, kat. "B" - 11,3 mln zł, kat. "C" - 36,7 mln zł, kat. "D" - 181,1 mln zł, kat. "E" - 6,9 mln zł i kat. "F" - 6,9 mln zł.

Dla PKP PLK poważnym problemem jest także zawieszanie obsługi przejazdów kategorii "A". Jak podaje zarządca, wynika to z ograniczeń zatrudnieniowych i stosowane jest na przejazdach o bardzo małym natężeniu ruchu lub tylko w godzinach, w których nie jest prowadzony ruch pociągów. PKP PLK eliminuje przejazdy kat. "A" z zawieszoną obsługą. Na początku 2005 r. było ich 245 (w tym niestrzeżone podczas przerwy w ruchu pociągów - 130 i niestrzeżone podczas ruchu pociągów - 115), a pod koniec 2009 r. - już 44 (w tym niestrzeżone podczas przerwy w ruchu pociągów - 3 i niestrzeżone podczas ruchu pociągów - 41).

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5