Do Warszawy z Poznania w półtorej godziny i z prędkością 300 km/h - koncepcja \"Igreka\", czyli kolei dużych prędkości jest coraz bardziej realna.
Miesiąc temu premier Tusk powołał zespół, który do końca maja ma przygotować harmonogram budowy polskiego TGV z Warszawy przez Kalisz do Poznania i Wrocławia. W środę konsultacje w tej sprawie prowadzono w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim. Wg ekspertów zaniechanie budowy linii mogłoby grozić zepchnięciem na margines transportu kolejowego na rzecz mniej ekologicznego lotnictwa czy transportu drogowego. Szacowane nakłady na prace przygotowawcze i inwestycyjne to ok. 22 miliardów złotych. Do tego należy dodać 3,2 miliarda zł na zakup taboru.
Realizacja projektu zakłada wykonanie prac przygotowawczych w drugim kwartale roku. Prace budowlane rozpoczną się w latach 2014-2019. - Choć mam nadzieję, że szybką koleją pojedziemy już być może w 2018 roku - mówił niedawno w Poznaniu Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury.