Trwa realizacja inwestycji infrastrukturalnych w szczecińskim porcie. Związane są one z budową nowego terminala kontenerowego na Ostrowie Grabowskim oraz działaniami suprastrukturalnymi potrzebnymi do adaptacji nowo zakupionego sprzętu na potrzeby operatora DB Port Szczecin.
Planuje się przeznaczyć około 16,5 mln euro na wszystkie niezbędne inwestycje. Środki wykorzystuje się głównie na zakup nowego sprzętu oraz innych elementów suprastruktury. Dzięki tej inwestycji przeładowca zyska nowe miejsce do obsługi drobnicy.
Nowy terminal kontenerowy będzie stale powiększany i modernizowany, ponieważ sprzyjają temu warunki lokalizacyjne - dostępna powierzchnia wynosi 179 hektarów. Zdolność przeładunkowa wzrośnie o 120 000 TEU, osiągając maksimum (200 000 TEU) około 2017 roku.
Szczecin jest np. ważnym miejscem przeładunku towarów mrożonych, zwłaszcza ryb. Stąd potrzeba zapewnienia odpowiedniego sprzętu dla kontenerów chłodniczych. Obecnie używane są 156 gniazda, do których można podłączyć kontenery, a kolejnych 300 zostanie oddanych do eksploatacji w najbliższym czasie.
Inwestycje w portach są częścią długookresowego planu rozwoju transportu. DB Port Szczecin jest ważnym ogniwem łańcucha transportowo-logistycznego DB Schenker Rail Polska, co potwierdzają planowane i już zrealizowane inwestycje. Jak podają przedstawiciele operatora w Polsce, nowy terminal kontenerowy ma przyczynić się do dalszego rozwoju DB Schenker Rail Polska i poprawić konkurencyjność spółki, zwiększając potencjał przeładunkowy. Efektem tych działań jest przeniesienie w przyszłości większej ilości przewozów z dróg na tory i zwiększenie przewozów w głąb kraju z wykorzystaniem potencjału portu. Rozbudowa infrastruktury portowej w Szczecinie wbudowują się w ten plan rozwoju.
