Partnerzy serwisu:
Biznes

1,6 mld zł za pierwszy etap modernizacji linii Rail Baltica

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
05-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
1,6 mld zł za pierwszy etap modernizacji linii Rail Baltica
Konsorcjum firm: Torpol, PUT Intercor i Polimex-Mostostal wykona pierwszy etap modernizacji linii Rail Baltica na odcinku Warszawa Rembertów - Zielonka- Tłuszcz (Sadowne). Wartość kontraktu to prawie 1,6 mld zł.

W przetargu na modernizację linii kolejowej E75 Rail Baltica Warszawa - Białystok - granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz (Sadowne) do 21 lutego wpłynęło 9 ofert. Za najkorzystniejszą komisja przetargowa uznała ofertę konsorcjum w składzie: Torpol, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Polimex-Mostostal. Oferta zdobyła maksymalną liczbę punktów wynikającą z kryteriów. Poza tym była to jedyna oferta, która nie została odrzucona ze względów formalnych. Kwota, jaką zaproponowało konsorcjum, to 1 mld 597 mln zł brutto (1 mld 299 mln zł netto). Zgodnie z warunkami przetargu oceniano trzy krytera: cenę (80 proc.), czas realizacji zamówienia (15 proc.) oraz długość okresu rękojmi za wady (w 5 proc.).

Zamówienie obejmuje wykonanie niezbędnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień, decyzji w tym decyzji o pozwoleniu na budowę oraz wykonanie robót budowlanych w ramach projektu modernizacji linii kolejowej E75 Warszawa – Białystok – granica z Litwą na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne).

Celem projektu jest przyniesienie widocznych korzyści eksploatacyjnych poprzez poprawę jakości połączeń pomiędzy ośrodkami miejskimi w regionie, a także aglomeracjami krajów bałtyckich czym zaspokoi potrzeby i oczekiwania pasażerów oraz przewoźników towarowych. Realizacja projektu powinna przynieść zwiększenie nacisków na oś do 221 kN oraz uzyskanie prędkości V=160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych. Wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technicznych w trakcie modernizacji ma zapewnić tzw. interoperacyjność linii, co umożliwi w przyszłości udostępnienie jej także operatorom zagranicznym.

Projekt ma być finansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 oraz ze środków własnych PKP PLK.


Sprostowanie:

Informuję, że wybór najkorzystniejszej oferty w ramach procedury przetargowej jest jednym z jej etapów. Wykonawcy, zgodnie z prawem zamówień publicznych, po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, mogą w ciągu 10 dni wnieść odwołanie do prezesa UZP. Po uprawomocnieniu się wyboru oferty najkorzystniejszej  nastąpi kontrola uprzednia Prezesa UZP, która jeśli będzie zakończona z wynikiem pozytywnym otworzy drogę do zawarcia umowy z wybranym wykonawcą.

Maciej Dutkiewicz
Rzecznik Prasowy
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5