Konsorcjum firm: Torpol, PUT Intercor i Polimex-Mostostal wykona pierwszy etap modernizacji linii Rail Baltica na odcinku Warszawa Rembertów - Zielonka- Tłuszcz (Sadowne). Wartość kontraktu to prawie 1,6 mld zł.
W przetargu na modernizację linii kolejowej E75 Rail Baltica Warszawa - Białystok - granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz (Sadowne) do 21 lutego wpłynęło 9 ofert. Za najkorzystniejszą komisja przetargowa uznała ofertę konsorcjum w składzie: Torpol, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Polimex-Mostostal. Oferta zdobyła maksymalną liczbę punktów wynikającą z kryteriów. Poza tym była to jedyna oferta, która nie została odrzucona ze względów formalnych. Kwota, jaką zaproponowało konsorcjum, to 1 mld 597 mln zł brutto (1 mld 299 mln zł netto). Zgodnie z warunkami przetargu oceniano trzy krytera: cenę (80 proc.), czas realizacji zamówienia (15 proc.) oraz długość okresu rękojmi za wady (w 5 proc.).
Zamówienie obejmuje wykonanie niezbędnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień, decyzji w tym decyzji o pozwoleniu na budowę oraz wykonanie robót budowlanych w ramach projektu modernizacji linii kolejowej E75 Warszawa – Białystok – granica z Litwą na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne).
Celem projektu jest przyniesienie widocznych korzyści eksploatacyjnych poprzez poprawę jakości połączeń pomiędzy ośrodkami miejskimi w regionie, a także aglomeracjami krajów bałtyckich czym zaspokoi potrzeby i oczekiwania pasażerów oraz przewoźników towarowych. Realizacja projektu powinna przynieść zwiększenie nacisków na oś do 221 kN oraz uzyskanie prędkości V=160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych. Wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technicznych w trakcie modernizacji ma zapewnić tzw. interoperacyjność linii, co umożliwi w przyszłości udostępnienie jej także operatorom zagranicznym.
Projekt ma być finansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 oraz ze środków własnych PKP PLK.
Sprostowanie:
Informuję, że wybór najkorzystniejszej oferty w ramach procedury przetargowej jest jednym z jej etapów. Wykonawcy, zgodnie z prawem zamówień publicznych, po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, mogą w ciągu 10 dni wnieść odwołanie do prezesa UZP. Po uprawomocnieniu się wyboru oferty najkorzystniejszej nastąpi kontrola uprzednia Prezesa UZP, która jeśli będzie zakończona z wynikiem pozytywnym otworzy drogę do zawarcia umowy z wybranym wykonawcą.
Maciej Dutkiewicz
Rzecznik Prasowy
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.