Firma Angel Trains, zajmująca się leasingiem taboru kolejowego poinformowała, że jej wyspecjalizowana jednostka leasingu lokomotyw, firma Angel Trains Cargo dokonała we wtorek odbioru swojej setnej lokomotywy spalinowej od firmy Vossloh Locomotives. Stało się to w czasie krótszym niż pięć lat od września 2000 roku gdy na targach InnoTrans Angel Trains i Vossloh Locomotives ogłosiły swój partnerski plan leasingu lokomotyw.
Do chwili obecnej Angel Trains Cargo zamówił w Vossloh łącznie 19 lokomotyw G1000, 51 lokomotyw G1206, 7 lokomotyw G1700 i 39 lokomotyw G2000. Lokomotywy te zostały wynajęte firmom w całej Europie, od prac przy układaniu torów w Hiszpanii do wielkich operatorów narodowych takich jak Railion, SBB Cargo i SNCF Fret wzbogacając ich floty o nowy tabor, przy czym kluczowymi rynkami są Niemcy, Benelux i wschodnia Francja.
Angel Trains Cargo jest obecnie leasingodawcą lokomotyw spalinowych eksploatowanych przez 18 operatorów w 7 krajach i dodatkowo jest leasingodawcą trzydziestu pięciu lokomotyw elektrycznych typu Traxx firmy Bombardier. Ilość oddanych w leasing lokomotyw firmy Bombardier wkrótce ulegnie podwojeniu po ostatnio ogłoszonym zamówieniu na multisystemowe oraz zasilane prądem stałym o napięciu 3kV lokomotywy typu Traxx.
Przekazana we wtorek lokomotywa jest liniową lokomotywą spalinową typu G2000, przystosowaną do eksploatacji w Niemczech, Austrii, Słowacji i w Czechach, i dla której proces certyfikacji jest mocno zaawansowany, a został zainicjowany w przewidywaniu przyszłego popytu ze strony operatorów w Europie Środkowej. G 2000 dowiodła już leasingobiorcom Angel Trains Cargo w Niemczech, Belgii, Holandii i Włoszech, że jest lokomotywą wydajną kosztowo i niezawodną a obecnie jest homologowana do użytku we Francji i w Polsce, jak również dla krajów Europy centralnej, na potrzeby których przystosowuje się ostatnie zwiększenie taboru firmy Angel Trains. Będąc lokomotywą dwukabinową o mocy ponad 2,200 kW i wyposażoną w najnowszą techniką kabinową, służy jako uzupełnienie dla mniejszych jednokabinowych hydraulicznych lokomotyw spalinowych i większych jednostek elektrycznych.
AndrĂŠ Bloemen, Dyrektor Generalny Angel Trains Cargo, wyjaśnił powód ostatniego powiększenia portfela swojej firmy: -Od momentu swego powstania, Angel Trains Cargo była kreatorem rynku leasingu lokomotyw. Nasza baza kapitałowa i biegłość techniczna umożliwiły nam rozwój floty stosując strategię uważnych zakupów terminowych i ostrożnego zarządzania aktywami, nasz wielonarodowy i zaangażowany zespół umożliwił nam wspieranie rozwijającej się bazy klientów w sektorze przewozów kolejowych. Biorąc pod uwagę tą doskonale ugruntowaną pozycję wydaje się oczywiste, że dzisiaj powinniśmy wysyłać pozytywne sygnały do obecnych i potencjalnych klientów na nowych rynkach UE w Europie Centralnej, i jesteśmy pewni, że nowoczesna, ekonomiczna i niezawodna G2000 będzie dobrym wyborem dla niektórych z tych operatorów.
-Inwestycje w lokomotywy spalinowe przeznaczone dla Polski, Czech, Słowacji, jak również duże zamówienie na multisystemowe lokomotywy elektryczne dla Polsko-Niemieckiego korytarza towarowego, wszystkie bez wcześniejszego określenia leasingobiorców, podkreślają naszą gotowość do przełożenia naszego zaangażowania w przyszłość transportu kolejowego na konkretne inwestycje - powiedział Tim Jackson, prezes firmy Angel Trains International. -Angel Trains rekrutuje również odpowiedni personel handlowy i techniczny dla tych rynków, tak że możemy działać z wyprzedzeniem i pozostać kompetentni lokalnie na tych rynkach, tak jak jesteśmy dotychczas na rynkach zachodniej Europy.