W niedzielę kolej wąskotorowa łącząca Dynów z Przeworskiem (woj. podkarpackie), obchodziła swoje stulecie. W 2002 roku, gdy PKP nie chciało się nią już dłużej zajmować, kolejka miała jedyny w stuletniej historii okres kilkumiesięcznego przestoju. Opiekę nad linią przejęło Stowarzyszenie Kolejowych Przewoźników Lokalnych.
W 1904 roku wąskotorówkę oddano całkowicie do użytku, jednak budowa rozpoczęła się cztery lata wcześniej . Pomysł zrodzony w czasach cesarstwa austro-węgierskiego, zakładał że kolej będzie transportować buraki cukrowe do nowootwartej cukrowni w Przeworsku oraz inne płody rolne, drewno, żwir i kamienie. Do przewozów towarowych była wykorzystywana bardzo długo, dopiero od kilku lat służy wyłącznie celom turystycznym.
41-kilometrowa trasa jest niezwykle malownicza, znajduje się też na niej najdłuższy w Europie wąskotorowy tunel o długości 602 metrów łączący doliny rzeki Mleczki i Sanu.
Setny jubileusz kolejki odbył się w ramach XXXVIII Dni Pogórza Dynowskiego.