Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na naprawę główną 14 sześciowagonowych pociągów Alstom Metropolis 98B. To już drugie podejście spółki do tej kwestii.
Przetarg obejmuje wykonanie naprawy głównej 14 z 18 posiadanych przez Metro pociągów Alstom Metropolis 98B. Konieczność jej przeprowadzenia wynika z norm przebiegowych oraz parametrów określonych przez producenta. To już drugie podejście do naprawy głównej składów alstomowskich. Teraz wydłużono m.in. czas naprawy z 80 do 140 dni. – Pierwszy przetarg na naprawy główne Metropolisów nie doszedł do skutku. Zaproponowane kwoty przewyższały nasze oczekiwania finansowe. Nie mniej jednak zdecydowaliśmy się we własnym zakresie zrealizować część napraw głównych, czego efektem jest jeden pociąg już po naprawie i trzy kolejne w trakcie – mówi Paweł Siedlecki z biura rzecznika prasowego Metra Warszawskiego. Termin składania ofert w nowym przetargu mija 5 marca.
Realizacja zamówienia rozpocznie się jeszcze w tym roku i potrwa do końca 2018 r. Naprawy będą się odbywać w partiach po jednym składzie. Naprawa każdej partii pociągów nie może potrwać dłużej niż 140 dni od dnia jej odbioru do dnia jej ponownego dostarczenia do siedziby zamawiającego. Transport, w związku z demontażem aparatury pneumatycznej wagonów, jest dopuszczalny wyłącznie na platformach przewozowych.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl