Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Metro: Kiedy I linia szybciej i częściej?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-03-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Metro: Kiedy I linia szybciej i częściej?
 Jeszcze kilka składów musi zostać zmodernizowanych, zanim pociągi będą mogły jeździć częściej na I linii metra. – Skończenie prac to kwestia 2-3 miesięcy – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

W tej chwili odstępy między pociągami są warunkowane lokalizacjami semaforów. W wielu miejscach powstają więc zatory. Przykładowo pociąg z Politechniki może odjechać dopiero, gdy poprzedzający go skład opuści następną w kierunku Kabat stację Pole Mokotowskie, gdyż dopiero tam znajduje się kolejny semafor.

Rozwiązaniem problemów ma być z jednej strony zwiększenie prędkości z 60 do 80 km/h, a z drugiej pełne przejście na zmodernizowany system ograniczania prędkości SOP-2W (w tej chwili wskazania SOP-u mają charakter pomocniczy). Umożliwia on jazdę w oparciu o sygnalizację kabinową i tym samym zmniejszenie odstępów między składami. – Trwa modernizacja taboru Metropolis i rosyjskiego. Zostało nam jeszcze kilka składów – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

– Założenie eksploatacyjne jest następujące: pociągi rosyjskie będą jeździły tylko na I linii, choć oczywiście fizycznie będą mogły przejechać po II linii (rozstaw torów i układ zasilania są takie same). W tej chwili pociągi są ponownie rozfoliowywane, w ramach dostosowania do ruchu jest wykonywany przegląd, są ponownie montowane urządzenia, które były czułe na niską temperaturę i warunki atmosferyczne. Przy okazji jest dokonywana modernizacja w zakresie SOP-u. W pociągach rosyjskich będzie tylko SOP-2W, który czyta tylko SOP I linii – mówi Lejk.

Więcej zachodu jest z pociągami Alstom Metropolis. – Zakładamy ich interoperacyjność na I i II linii. W Metropolisach do zainstalowania jest SOP-3, który czyta SOP II linii i I linii – mówi Jerzy Lejk. Jak dodaje, zakończenie prac to kwestia 2-3 miesięcy.

Tekst pochodzi z portalu Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5