Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Dolnośląskie chce rozwijać kolej i promować modę na nią

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
15-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Dolnośląskie chce rozwijać kolej i promować modę na nią
 Nie tylko rozwój kolei poprzez inwestycje, ale również m.in. działania promocyjne, mające zachęcić mieszkańców do korzystania z kolei. Takie są m.in. priorytety władz woj. dolnośląskiego, jeśli chodzi o politykę transportową w rozpoczętej kadencji samorządu. Dolnośląscy urzędnicy podkreślają, że zadanie związane z rozwojem transportu publicznego, to „proces wieloletni, powiązany z ewolucją mentalności społeczeństwa”.

– Zmiana przyzwyczajeń komunikacyjnych mieszkańców, poprzez wzrost roli transportu kolejowego, jest kierunkiem działań zapisanych w strategicznych dokumentach Unii Europejskiej. Działania takie powiązane są także z celami Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego. Jest to zatem nie tylko intencja władz województwa, ale także potrzeba realizacji strategicznych celów rozwoju regionalnego. Zmiany, które dotyczą rozwoju transportu publicznego, nie wiążą się tylko z inwestycjami transportowymi ale także z działalnością promocyjną, edukacyjną oraz polityką zagospodarowania przestrzennego, modyfikującą struktury osadnicze pod kątem dostępności społeczeństwa do sieci transportu kolejowego. Zadanie to jest procesem wieloletnim, powiązanym z ewolucją mentalności społeczeństwa – mówi w rozmowie z portalem Transport-Publiczny.pl Maciej Zathey, dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego.

Dyrektor Zathey dodaje, że zakres wsparcia w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 w kwestiach związanych z transportem kolejowym w głównym stopniu dotyczy projektów dotyczących przebudowy, modernizacji, rewitalizacji a także, w uzasadnionych przypadkach – budowy sieci kolejowej o znaczeniu regionalnym, doprowadzający ruch w kierunku sieci TEN-T i poprawiający na nich bezpieczeństwo. Natomiast w przypadku transportu miejskiego, finansowanego w priorytecie inwestycyjnym 3.4 („Wdrażanie strategii niskoemisyjnych”), wszystkie inwestycje muszą wynikać z przygotowanych przez samorządy planów, zawierających odniesienia do kwestii przechodzenia na bardziej ekologiczne i zrównoważone systemy transportowe w miastach. Funkcję takich dokumentów mogą pełnić plany dotyczące gospodarki niskoemisyjnej, Strategie ZIT lub też plany mobilności miejskiej.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Komisja Europejska zatwierdziła unijne dofinansowanie kolejowej zakopianki

Prawo i polityka

Komisja Europejska zatwierdziła unijne dofinansowanie kolejowej zakopianki

inf. pras oprac. RK 28 sierpnia 2020

Co po 2023? PLK chce co najmniej 80 miliardów

Infrastruktura

Co po 2023? PLK chce co najmniej 80 miliardów

Jakub Madrjas 04 sierpnia 2017

Zrewitalizują linię do Nysy

Infrastruktura

Zrewitalizują linię do Nysy

Jakub Madrjas 01 lipca 2016

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają?

Biznes

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają?

Tomasz Larczyński 03 kwietnia 2016

Zobacz również:

Komisja Europejska zatwierdziła unijne dofinansowanie kolejowej zakopianki

Prawo i polityka

Komisja Europejska zatwierdziła unijne dofinansowanie kolejowej zakopianki

inf. pras oprac. RK 28 sierpnia 2020

Co po 2023? PLK chce co najmniej 80 miliardów

Infrastruktura

Co po 2023? PLK chce co najmniej 80 miliardów

Jakub Madrjas 04 sierpnia 2017

Zrewitalizują linię do Nysy

Infrastruktura

Zrewitalizują linię do Nysy

Jakub Madrjas 01 lipca 2016

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają?

Biznes

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają?

Tomasz Larczyński 03 kwietnia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5