NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Zachodniopomorskie SA136 pod specjalnym nadzorem

| Jakub Madrjas 06.09.2016 45

Zachodniopomorskie SA136 pod specjalnym nadzorem
fot. Paramaciej CC BY-SA 3.0
Po alercie bezpieczeństwa z Urzędu Transportu Kolejowego zachodniopomorskie stale kontroluje wózki pojazdów SA136 z Pesy. Producent cztery razy zabierał pojazdy na profilaktyczne badania w tym zakresie.
W lutym Urząd Transportu Kolejowego opublikował alert bezpieczeństwa w sprawie wózków 37AN stosowanych w niemal setce spalinowych pociągów Pesy. W kilkunastu z nich pojawiły się pęknięcia ram, dlatego urząd zalecał uważne oględziny tych elementów, ale – co warto zaznaczyć – nie wycofał pociągów z eksploatacji i nie zalecał takiego rozwiązania. Więcej na ten temat tutaj.

Jak poinformowało niedawno Radio Szczecin, województwo zachodniopomorskie zastosowało się do rady UTK i na bieżąco sprawdza stan pojazdów SA136 (zwanych przez mieszkańcow "Smerfami"). Do tej pory w czterech z nich zauważono pęknięcia. – W sytuacji, w której są jakiekolwiek wątpliwości pojazd jest momentalnie wycofywany z eksploatacji i trafia na szczegółowy przegląd techniczny oraz na wymianę wózka na koszt producenta – powiedział Radosław Soćko z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego. – Producent, który otrzymuje informację, momentalnie przysyła ekipę i dostarcza wózek rezerwowy tak, aby pojazd jak najkrócej był wyłączony z eksploatacji. Cały czas informujemy Pesę o takich przypadkach – powiedział radiu Soćko.

Jak mówi „Rynkowi Kolejowemu” Jacek Tomasik, odpowiadający za rynek tych pojazdów w Pesie, wyłączenia pojazdów SA136 są skutkiem działań profilaktycznych i akcji serwisowej. Jak przypomina, wynika to z przypadku uszkodzenia ramy w innym typie pojazdu i rozszerzeniu procesu kontroli ram na pozostałe serie taboru. – Każde tzw. „wskazanie” – czyli podejrzenie mikropęknięcia, nierówna spoina itp. – powoduje wyłączenie pojazdu i weryfikacje stanu ramy na stanowisku w Pesie. Niektóre spoiny wymienia się profilaktycznie – mówi Tomasik.

Jak dodaje szef rynku Pesy, uszkodzenia w obszarze wózków mogą być konsekwencją kolizji z przeszkodami, stanu infrastruktury, a także błędów wykonawczych. – W trakcie analizy przyczyn uszkodzeń nie stwierdzono błędów projektowych – w konstrukcji czy obliczeniach. Wózki projektuje się, oblicza, bada i produkuje z założeniem cyklu życia ok. trzydziestu lat – przypomina.

– Okresowe wyłączenie pojazdów SA136 na weryfikację stanu ramy w Pesie spowodowane są względami bezpieczeństwa. Profilaktyka jest też znacznie tańsza od usuwania ewentualnego uszkodzenia – podsumowuje Tomasik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie (463)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5