NUMER 05/2017
NUMER 05/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a środowisko
szukaj
Śledź nas:

Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej

| Martyn Janduła 13.03.2017 49

Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Fot. karol1990.9
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Nasz czytelnik wysłał nam zdjęcia zrobione na linii kolejowej nr 8 między Dobieszynem a Strzyżyną. Widać na nich postępującą wycinkę drzew w pobliżu torów. To jednak nie przygotowania do budowy drugiego toru.
Czytelnik „Rynku Kolejowego” podesłał nam zdjęcia na których widać trwającą właśnie wycinkę drzewa. Dzieje się to aktualnie przy linii kolejowej nr 8 na odcinku między Dobieszynem a Strzyżyną. Strzyżyna to druga mijanka, położona na tej linii kolejowej na jednotorowym odcinku Warka – Radom. 

PKP PLK mają w planach przy okazji modernizacji linii z Warszawy do Radomia położyć na odcinku Warka – Radom drugi tor. Wybrano wykonawców na dwa odrębne kontrakty: z Czachówka do Warki i z Warki do Radomia wraz z dobudowaniem drugiego toru. Rozpoczęcie prac nastąpić ma w 2018 roku, natomiast zakończenie prac na pierwszym odcinku planowane jest w 2020 roku, na drugim – w 2021 roku. Na przełomie marca i kwietnia planowane jest podpisanie umów z wykonawcami.

Dbanie o bezpieczeństwo

Wycinka drzew sfotografowana przez Czytelnika nie jest więc przygotowaniem do budowy drugiego toru. – Na odcinku między Dobieszynem a Strzyżyną prowadzimy prace przy budowie nowego pasa przeciwpożarowego. W związku z tym przygotowujemy teren w wzdłuż linii kolejowej – wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego zarządcy. – W połowie roku planujemy takie same prace między Dobieszynem a Radomiem – dodaje.

Jak podaje zarządca, porządkowanie terenów obok linii kolejowych zabezpiecza pas oraz zapewnia planowe i sprawne podróże w każdych warunkach meteorologicznych m.in. przez lasy. – Prace te zapewniają sprawny przejazd pociągów oraz ograniczają zdarzenia wywołane drzewami, które opadły na linię kolejową – mówi Jakubowski. Wyjaśnia, że prace przy wycince drzew prowadzi także nadleśnictwo Dobieszyn, które usuwa drzewa zagrażające bezpieczeństwu na linii kolejowej.

Inne działania

Działania dążące do poprawy bezpieczeństwa widać także na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Zielonej Górze, które rozpisało właśnie jedenastozadaniowy przetarg na wykonanie nowych pasów przeciwpożarowych wraz z wycinką zbędnej roślinności.

Przedmiot zamówienia obejmie linie nr 14 Łódź Kaliska – Tuplice w km 302,700-344,600, nr 203 Tczew – Kostrzyn w km 183,500-242,000 oraz w km 279,700-342,300, nr 203 Tczew-Kostrzyn w km 242,00 – 279,700, nr 367 Zbąszynek-Gorzów Wielkopolski w km 80,200-85,400, nr 415 st. Gorzów Wlkp. w km 73,500 -73,700, nr 351 Poznań Główny – Szczecin Główny km 0,200-1,300, nr 367 Zbąszynek – Gorzów Wielkopolski km 9,300-59,300 oraz od km 59,900-67,200, nr 370 Zielona Góra Żary w km 2,200-27,000, nr 370 Zielona Góra Żary w km 27,000-52,700, nr 357 Sulechów – Luboń k. Poznania w km 27,000-52,700, nr 358 Zbąszynek – Gubin w km 3,400-24,360, nr 367 Zbąszynek – Gorzów Wielkopolski w km 0,000-14,400.


Mountain View

V Kongres Infrastruktury Polskiej

Data: 19 czerwca 2017 r. 
Miejsce: Hotel Sheraton, ul. B.Prusa 2, Warszawa

Zapraszamy do udziału w piątej edycji wydarzenia organizowanego przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR. Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury. W tym roku uczestnicy dyskutować będą w czterech blokach tematycznych:

  • budownictwo infrastrukturalne
  • żegluga śródlądowa
  • technologie w infrastrukturze
  • program Mieszkanie Plus

Uczestnictwo jest darmowe, ale podlega akredytacji.
Szczegółowy program oraz możliwość zgłoszenia udziału w wydarzeniu – tutaj.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2017
NUMER 05/2017
W bieżącym numerze wiele miejsca poświęcamy sprawom taborowym i nie tylko. W raporcie zebraliśmy materiały związane z ochroną środowiska, w tym dotyczące coraz powszechniejszej na kolei budowy ekranów akustycznych oraz często budzących oburzenie mieszkańców wycinek drzew wzdłuż linii kolejowych. Ponadto w tym wydaniu rozmowy z L. Zobniowem (Anwil), A. Padzińskim (PKS Polonus), J. Oniszczukiem (PKP Intercity) oraz A. Bręczewskim (Modertrans). Podsumowujemy też trudny rok spółek giełdowych i relacjonujemy start kolei miejskiej we Wrocławiu. Analizujemy też to, jak „centralne” obiekty zdominowały infrastrukturę oraz jakie skutki przyniosło rozporządzenie „przejazdowe”.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS