NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej

| Martyn Janduła 13.03.2017 49

Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Fot. karol1990.9
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Wycinka drzew wzdłuż jednotorowego odcinka linii radomskiej
Nasz czytelnik wysłał nam zdjęcia zrobione na linii kolejowej nr 8 między Dobieszynem a Strzyżyną. Widać na nich postępującą wycinkę drzew w pobliżu torów. To jednak nie przygotowania do budowy drugiego toru.
Czytelnik „Rynku Kolejowego” podesłał nam zdjęcia na których widać trwającą właśnie wycinkę drzewa. Dzieje się to aktualnie przy linii kolejowej nr 8 na odcinku między Dobieszynem a Strzyżyną. Strzyżyna to druga mijanka, położona na tej linii kolejowej na jednotorowym odcinku Warka – Radom. 

PKP PLK mają w planach przy okazji modernizacji linii z Warszawy do Radomia położyć na odcinku Warka – Radom drugi tor. Wybrano wykonawców na dwa odrębne kontrakty: z Czachówka do Warki i z Warki do Radomia wraz z dobudowaniem drugiego toru. Rozpoczęcie prac nastąpić ma w 2018 roku, natomiast zakończenie prac na pierwszym odcinku planowane jest w 2020 roku, na drugim – w 2021 roku. Na przełomie marca i kwietnia planowane jest podpisanie umów z wykonawcami.

Dbanie o bezpieczeństwo

Wycinka drzew sfotografowana przez Czytelnika nie jest więc przygotowaniem do budowy drugiego toru. – Na odcinku między Dobieszynem a Strzyżyną prowadzimy prace przy budowie nowego pasa przeciwpożarowego. W związku z tym przygotowujemy teren w wzdłuż linii kolejowej – wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego zarządcy. – W połowie roku planujemy takie same prace między Dobieszynem a Radomiem – dodaje.

Jak podaje zarządca, porządkowanie terenów obok linii kolejowych zabezpiecza pas oraz zapewnia planowe i sprawne podróże w każdych warunkach meteorologicznych m.in. przez lasy. – Prace te zapewniają sprawny przejazd pociągów oraz ograniczają zdarzenia wywołane drzewami, które opadły na linię kolejową – mówi Jakubowski. Wyjaśnia, że prace przy wycince drzew prowadzi także nadleśnictwo Dobieszyn, które usuwa drzewa zagrażające bezpieczeństwu na linii kolejowej.

Inne działania

Działania dążące do poprawy bezpieczeństwa widać także na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Zielonej Górze, które rozpisało właśnie jedenastozadaniowy przetarg na wykonanie nowych pasów przeciwpożarowych wraz z wycinką zbędnej roślinności.

Przedmiot zamówienia obejmie linie nr 14 Łódź Kaliska – Tuplice w km 302,700-344,600, nr 203 Tczew – Kostrzyn w km 183,500-242,000 oraz w km 279,700-342,300, nr 203 Tczew-Kostrzyn w km 242,00 – 279,700, nr 367 Zbąszynek-Gorzów Wielkopolski w km 80,200-85,400, nr 415 st. Gorzów Wlkp. w km 73,500 -73,700, nr 351 Poznań Główny – Szczecin Główny km 0,200-1,300, nr 367 Zbąszynek – Gorzów Wielkopolski km 9,300-59,300 oraz od km 59,900-67,200, nr 370 Zielona Góra Żary w km 2,200-27,000, nr 370 Zielona Góra Żary w km 27,000-52,700, nr 357 Sulechów – Luboń k. Poznania w km 27,000-52,700, nr 358 Zbąszynek – Gubin w km 3,400-24,360, nr 367 Zbąszynek – Gorzów Wielkopolski w km 0,000-14,400.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Radom (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Radom (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS