W Niemczech rośnie liczba pasażerów na kolei - donosi Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. - W pierwszych czterech miesiącach roku odnotowaliśmy 3% więcej pasażerów, obrót wzrósł o 7% - powiedział w rozmowie z gazetą szef zarządu Kolei Niemieckich (Deutsche Bahn) Richard Lutz.
- Dzięki zwiększonej liczbie połączeń i konkurencyjnym cenom biletów przeszliśmy w końcu „do ataku“.“ Gorzej sprawa wygląda w zakresie przewozów towarowych. Tutaj wyzwaniem jest wyjście na zero - dodał Lutz. Trudna sytuacja spowodowana jest m.in. przez
strajk we Francji, gdzie DB ma aż 15% udziału w rynku, wysokie ceny energii, warunki pogodowe oraz czynniki wewnętrzne.
Szef koncernu dostrzega także problemy w zakresie punktualności i jakości dalekobieżnych przewozów pasażerskich. Jego odpowiedzią na wiele problemów mają być dodatkowe inwestycje (100 mln euro nieujętych w pierwotnym budżecie), a celem - osiągnięcie 85% punktualności w zakresie przewozów dalekobieżnych w 2022 roku.
Wprawdzie przewozy kolejowe pozostaną głównym zadaniem przewoźnika, to jednak przewozy autobusowe, własny carsharing i międzynarodowa logistyka będą odgrywać coraz ważniejszą rolę w portfolio koncernu. Zdaniem prezesa, przyszłość stoi pod znakiem silniejszych powiązań, cyfryzacji i integralności.