Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

UTK chce mieć wpływ na jakość szkoleń na kolejowych symulatorach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-12-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
UTK chce mieć wpływ na jakość szkoleń na kolejowych symulatorach
Fot. PKP IntercitySumulator należący do PKP Intercity
W Polsce coraz więcej przewoźników korzysta z symulatorów jazdy. W najbliższych latach, w związku z licznymi przetargami na zakup nowych jednostek taboru, pojawi się ich jeszcze więcej. Czy UTK zamierza obligować przewoźników do ich posiadania, bądź wyznaczenia odpowiedniego czasu szkolenia na tych urządzeniach? Czy jest szansa na standaryzację procesu szkolenia na nich?  Zapytaliśmy o to Ignacego Górę, prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.

Konieczność stosowania symulatorów w szkoleniu, doskonaleniu zawodowym, ale także w procesach sprawdzających reakcję i wiedzę kierujących pojazdami, będzie obowiązująca już od 1 stycznia 2018 roku.

– Każdy maszynista od tej daty będzie musiał mieć przeprowadzone szkolenie na symulatorze, w wymiarze 3 godzin rocznie. Ważna informacja jest też taka, że każdy ośrodek szkolący maszynistów, będzie musiał dysponować symulatorem. Przepis daje też możliwość dzierżawy takiego sprzętu – mówi Ignacy Góra, prezes UTK. – UTK weźmie aktywny udział w tworzeniu scenariuszy szkoleń. W ramach dobrych praktyk przedstawimy je na stronie UTK, aby ośrodki, które będą miał symulatory mogły z nich korzystać. Będą one wykonane na podstawie analizy sytuacji zaistniałych w związku z wypadkami.

Ważna uwaga jest taka, że zdaniem UTK egzaminy wykonywane na symulatorach powinien przeprowadzać podmiot niezależny, poza ośrodkami szkoleń. Umożliwi to lepszą ocenę umiejętności kandydatów na maszynistów, ale także poziomu szkolenia wykonywanego przez ośrodki.

Całą rozmowę z prezesem Urzędu Transportu Kolejowego można będzie przeczytać w miesięczniku "Rynek Kolejowy", który w Empikach dostępny jest od 23 grudnia.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SIM Factor dostarczy symulator Gamy do Pol-Miedź Transu

Tabor i technika

SIM Factor dostarczy symulatory do ÖBB

Innowacje

SIM Factor dostarczy symulatory do ÖBB

inf. pras 09 marca 2021

Góra: Symulatory poprawiają bezpieczeństwo kolei

Innowacje

KŚ wybrały dostawcę symulatora

Tabor i technika

KŚ wybrały dostawcę symulatora

Jakub Madrjas 30 listopada 2018

Zobacz również:

SIM Factor dostarczy symulator Gamy do Pol-Miedź Transu

Tabor i technika

SIM Factor dostarczy symulatory do ÖBB

Innowacje

SIM Factor dostarczy symulatory do ÖBB

inf. pras 09 marca 2021

Góra: Symulatory poprawiają bezpieczeństwo kolei

Innowacje

KŚ wybrały dostawcę symulatora

Tabor i technika

KŚ wybrały dostawcę symulatora

Jakub Madrjas 30 listopada 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5