Partnerzy serwisu:
Biznes

Ukraina potrzebuje nawet 200 lokomotyw. Newag przed szansą?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
20-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/Newag

Podziel się ze znajomymi:

Koleje Ukraińskie, Newag i Zespół Doradców Gospodarczych TOR podpisały w poniedziałek w Kijowie memorandum w sprawie przygotowania programu modernizacji lokomotyw spalinowych dla przewozów towarowych. Ukraina potrzebuje ich od 150 do 200.

Podczas poniedziałkowej wizyty premier Ewy Kopacz na Ukrainie, w obecności wiceministrów gospodarki Ukrainy i Polski: Romana Kaczura i Andrzeja Dychy, a także szefa Kolei Ukraińskich (Ukrzaliznicy) Maksyma Blanka, doszło do podpisania "Memorandum o współpracy w sferze kolejowego przemysłu maszynowego, badań naukowych, opracowań konstruktorsko-doświadczalnych, prób, inżynieringu i doradztwa w sektorze transportu kolejowego".

Memorandum podpisali: Rostysław Diomin - Dyrektor Pionu Polityki Technicznej Ukrzaliznycia, Zbigniew Konieczek - prezes Newagu i Adrian Furgalski - Wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Otwiera ono możliwość przygotowania 2-3 letniego programu modernizacji lokomotyw spalinowych.

- Prawie 80 proc. towarów na Ukrainie przewozi się koleją. Niestety, zużycie taboru wynosi aż 80 proc. co oznacza, że bez odnowienia parku lokomotyw przewozy mogą się załamać – mówi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców TOR - Memorandum może rozpocząć proces inwestycyjny kluczowy dla ukraińskiego systemu transportowego, gdyż modernizacji może zostać poddanych nawet 150-200 lokomotyw spalinowych – dodaje.

Newag dysponuje technologią modernizacji lokomotyw szerokotorowych wykonywaną dotąd dla PKP LHS. - Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie modernizacji lokomotyw spalinowych. Od dwóch lat utrzymujemy pozycję lidera w tym segmencie – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Newagu. - W 2014 roku zmodernizowaliśmy 31 lokomotyw, osiągając po raz kolejny 100 proc. udziału w polskim rynku – dodał.

Następnym krokiem będzie zbudowanie modelu finansowania inwestycji.


Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. Mowa będzie także na temat modernizacji lokomotyw, jak i szans na rynku ukraińskim.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij