NUMER 10/2017
NUMER 10/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Polska kolej roku 2017
szukaj
Śledź nas:

Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR

| Jakub Madrjas 28.09.2017 119

Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
fot. JM
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Już cztery lokomotywy Gama Marathon jeżdżą u polskich przewoźników w ramach dzierżawy z RCP – poolu taborowego Pesy i Polskiego Funduszu Rozwoju. Jedną z nich, w okolicznościowych, biało-czerwonych barwach, można zwiedzić na targach Trako.
– Długo trwał wybór odpowiedniej malatury na targi Trako. Chcieliśmy pokazać coś, czego jeszcze nie było; standardowo Gama jest przecież produkowana w łatwych do utrzymania, szarych barwach – mówi „Rynkowi Kolejowemu” szef rynku lokomotyw Pesy Ireneusz Kozłowski. Jak podkreśla, w motywach przemysłowych na burtach można znaleźć nawiązania do klientów Pesy. – Oni są dla nas najważniejsi. Natomiast barwy nawiązują oczywiście do tego, że polska firma Pesa współpracuje z Polskim Funduszem Rozwoju – podsumowuje.

We wspólnej spółce Rail Capital Partners dzierżawiącej tabor Pesa ma 51 procent udziałów, a PFR – 49 procent. – To wynika ze statutu PFR, który zawsze musi być tylko mniejszościowym udziałowcem. Fundusz współpracuje jednak z nami na bieżąco, ale też dokładnie nas kontroluje – w tym przede wszystkim finanse – podkreśla Kozłowski, który szefuje RCP.

Obecnie pool taborowy odebrał już cztery Gamy, z których korzystają polscy przewoźnicy (według informacji „RK”, jest to Kolprem, PM-T oraz spółka koncernu petrochemicznego). – Cztery kolejne zostały już zamówione w Pesie. Zostaną dostarczone maksymalnie do końca 2018 roku – zapowiada Kozłowski. Podkreśla też, że w rozwój RCP wierzy rynek finansowy, bo wszystkie zakupy są finansowane dłużnie. – Nasz plan zakłada zakup 16 lokomotyw w ciągu czterech lat, ale rynek przewozowy rozwija się tak dynamicznie, że niewykluczone jest powiększenie zamówień. Zainteresowanie jest duże – mówi przedstawiciel Pesy i RCP. Cena dzierżawy uzależniona jest od skali zamówienia i okresu dzierżawy – im dłuższy, tym taniej. RCP nie zbiera zamówień przed odebraniem lokomotyw.

Dwie Gamy z silnikiem dojazdowym Marathon oprócz RCP zamówiło też przedsiębiorstwo Locomotiv, które wykupiło również pierwszy wyprodukowany przez Pesę egzemplarz. W porównaniu z prototypem, elektrowozy dla RCP mają zmieniony układ dojazdowy – silnik Volvo zastąpił rozwiązanie z Caterpillara, co zwiększyło efektywność napędu. – Cały czas rozwijamy produkt. Nowo zamówione Gamy będą mieć zabudowany system ETCS oraz zostaną dopuszczone do ruchu w trybie zgodności z TSI – podsumowuje Kozłowski.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (41154)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (41154)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2017
NUMER 10/2017
W związku z targami Trako 2017 przygotowaliśmy trzy edycje „Rynku Kolejowego” z różnymi okładkami. Numer jest dostępny bezpłatnie na targach na naszym stoisku: nr 04 w hali B. Serdecznie zapraszamy! W tym wyjątkowym numerze postanowiliśmy podsumować aktualny stan polskiej kolei. Analizujemy zmiany w Krajowym Programie Kolejowym, pokazujemy, jakie zmiany czekają Centralną Magistralę Kolejową i jakie wyzwania stoją przez PKP Intercity i PolRegio. Nie brakuje ważnych rozmów, w tym z prezesami spółek: PKP SA, PKP Intercity, STK, OT Logistics, ZUE, KZN „Bieżanów”, Torprojektu, czy Pol-Miedź Trans. Ciekawej lektury nie zabraknie – objętość tego numeru wynosi ponad dwieście stron!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS