Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR

| Jakub Madrjas 28.09.2017 119

Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
fot. JM
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Trako: Biało-czerwona Gama rozpędza spółkę Pesy i PFR
Już cztery lokomotywy Gama Marathon jeżdżą u polskich przewoźników w ramach dzierżawy z RCP – poolu taborowego Pesy i Polskiego Funduszu Rozwoju. Jedną z nich, w okolicznościowych, biało-czerwonych barwach, można zwiedzić na targach Trako.
– Długo trwał wybór odpowiedniej malatury na targi Trako. Chcieliśmy pokazać coś, czego jeszcze nie było; standardowo Gama jest przecież produkowana w łatwych do utrzymania, szarych barwach – mówi „Rynkowi Kolejowemu” szef rynku lokomotyw Pesy Ireneusz Kozłowski. Jak podkreśla, w motywach przemysłowych na burtach można znaleźć nawiązania do klientów Pesy. – Oni są dla nas najważniejsi. Natomiast barwy nawiązują oczywiście do tego, że polska firma Pesa współpracuje z Polskim Funduszem Rozwoju – podsumowuje.

We wspólnej spółce Rail Capital Partners dzierżawiącej tabor Pesa ma 51 procent udziałów, a PFR – 49 procent. – To wynika ze statutu PFR, który zawsze musi być tylko mniejszościowym udziałowcem. Fundusz współpracuje jednak z nami na bieżąco, ale też dokładnie nas kontroluje – w tym przede wszystkim finanse – podkreśla Kozłowski, który szefuje RCP.

Obecnie pool taborowy odebrał już cztery Gamy, z których korzystają polscy przewoźnicy (według informacji „RK”, jest to Kolprem, PM-T oraz spółka koncernu petrochemicznego). – Cztery kolejne zostały już zamówione w Pesie. Zostaną dostarczone maksymalnie do końca 2018 roku – zapowiada Kozłowski. Podkreśla też, że w rozwój RCP wierzy rynek finansowy, bo wszystkie zakupy są finansowane dłużnie. – Nasz plan zakłada zakup 16 lokomotyw w ciągu czterech lat, ale rynek przewozowy rozwija się tak dynamicznie, że niewykluczone jest powiększenie zamówień. Zainteresowanie jest duże – mówi przedstawiciel Pesy i RCP. Cena dzierżawy uzależniona jest od skali zamówienia i okresu dzierżawy – im dłuższy, tym taniej. RCP nie zbiera zamówień przed odebraniem lokomotyw.

Dwie Gamy z silnikiem dojazdowym Marathon oprócz RCP zamówiło też przedsiębiorstwo Locomotiv, które wykupiło również pierwszy wyprodukowany przez Pesę egzemplarz. W porównaniu z prototypem, elektrowozy dla RCP mają zmieniony układ dojazdowy – silnik Volvo zastąpił rozwiązanie z Caterpillara, co zwiększyło efektywność napędu. – Cały czas rozwijamy produkt. Nowo zamówione Gamy będą mieć zabudowany system ETCS oraz zostaną dopuszczone do ruchu w trybie zgodności z TSI – podsumowuje Kozłowski.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42041)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42041)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS