NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

150 lat kolei w Siedlcach. Swój wkład miał też Stadler

| inf. prasowa 10.10.2016 105

150 lat kolei w Siedlcach. Swój wkład miał też Stadler
Fot. Stadler Polska
9 października 1866 roku do Siedlec przyjechał pierwszy pociąg. Tak rozpoczęła się historia węzła kolejowego w tym mieście, która trwa już 150 lat. W historię tę wpisuje się również zakład Stadlera, który w ciągu zaledwie dziesięciu lat stał się największym polskim eksporterem w branży kolejowej.
Siedlce uczciły 150 rocznicę uruchomienia połączenia kolejowego. Peron 1 Stacji Siedlce opanowali w niedzielę miłośnicy kolei, którzy mogli podziwiać między innymi nowoczesny pociąg Flirt, produkowany w zakładzie Stadlera w Siedlcach, tabor specjalny w postaci drezyny Warszawa M20 oraz urządzenia kolejowe przygotowane przez uczniów Technikum nr 6. Uroczystości uświetnił koncert orkiestry kolejowej PKP PLK w Siedlcach, a historię siedleckiego węzła kolejowego przybliżył obecnym dr Rafał Dmowski z Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego.

Miastotwórcza kolej

Historia kolei w Siedlcach sięga XIX wieku. Krótko po Powstaniu Styczniowym zbudowano linię kolejową, która miała służyć głównie wojsku i zapewnić jego szybki przerzut z głębi Rosji. Szczęśliwe położenie na szlaku warszawsko-terespolskiej linii kolejowej i na tzw. trakcie brzeskim, przyczyniło się do późniejszego rozwoju miasta. Rozbudowa linii kolejowych sprawiła, że Siedlce stały się ważnym węzłem komunikacyjnym i otworzyły się na świat.

Już od dziesięciu lat w najnowszą historię siedleckiej kolei wpisuje się zakład Stadlera. Po wygraniu w 2006 roku pierwszego przetargu dla Polski na dostawę 14 pojazdów typu Flirt dla Mazowsza i Śląska, Stadler, w wydzierżawionej od PKP hali, rozpoczął w Siedlcach produkcję. W ciągu niemal 10 lat działalności zakład był systematycznie rozbudowywany i unowocześniany. Do końca września 2016 z zakładu wyjechało łącznie 312 gotowych pociągów, które obsługują rynek polski, niemiecki, włoski, holenderski, węgierski, czeski oraz białoruski. Jak podkreśla producent, Flirty produkowane w siedleckim zakładzie należą do jednych z najbardziej niezawodnych nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Wskaźnik ich niezawodności eksploatowanych przez PKP Intercity i Łódzką Kolej Aglomeracyjną wyniósł na koniec września 99,9%.

– Cieszę się, że nasz zakład, który w przyszłym roku będzie świętował 10–lecie swojej działalności, wpisuje się w tę wspaniałą kolejarską tradycję Siedlec – mówi Tomasz Prejs, dyrektor zarządzający Stadler Polska. – Produkujemy tu pociągi najwyższej jakości, niezawodne i przede wszystkim bezpieczne. Są one wizytówką Siedlec i marką znaną w całej Europie – dodaje.

Rozwój siedleckiego producenta

Stadler Polska wskazuje także, że jest jednym z największych pracodawców w Siedlcach – aktualnie zatrudnia ponad 700 wykwalifikowanych pracowników. Firma współpracuje z lokalnymi partnerami. Ponad 65% dostawców to polskie małe, średnie i większe firmy. W sumie jest to ponad 2 tysiące przedsiębiorstw. Spółka zwiększa także inwestycje w Siedlcach. Rozbudowuje halę produkcyjną oraz powierzchnię biurową. Wartość obecnie realizowanych inwestycji to 40 mln złotych. Ich zakończenie planowane jest w przyszłym roku.

– Firma nasza jest mocno zakorzeniona w Siedlcach. Chcemy być ważną częścią lokalnej społeczności, dalej się rozwijać i zdobywać nowe kontrakty. Jestem przekonany, że nasze dotychczasowe zaangażowanie i silna współpraca z polskim przemysłem, przyczyni się do wspólnego budowania silnego, nowoczesnego polskiego przemysłu kolejowego – podkreśla Prejs.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Stadler (0)
(0)

Więcej z regionu:

Siedlce (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej na temat:

Stadler (0)
(0)

Wiecej z regionu:

Siedlce (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS