NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Szczecin: PKP IC rozważy przywrócenie ekspresów do Warszawy po modernizacjach

| Jakub Madrjas 21.11.2017 109

Szczecin: PKP IC rozważy przywrócenie ekspresów do Warszawy po modernizacjach
EIC 1802/3 "Chrobry" na stacji Poznań GłównyFot,. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Jak poinformował wiceminister Kazimierz Smoliński, PKP Intercity rozważy przywrócenie do kursowania 3 par pociągów kategorii EIC w relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa dopiero po zakończeniu modernizacji głównych linii kolejowych.
Trwa uciążliwa dla pasażerów modernizacja linii E20 na większości trasy pomiędzy Warszawą a Poznaniem. Rozpoczęły się też pierwsze prace przy linii E59 pomiędzy Poznaniem a Szczecinem, choć tu daleko jeszcze do wyboru wykonawców. 

Jak pisaliśmy niedawno, modernizacja E20 przyczynia się do pogorszenia oferty kolejowej w Bydgoszczy. Ale dotyczy to również innych miast. Jak informuje wiceminister Kazimierz Smoliński w odpowiedzi na interpelację posła Piotra Misiło, pociągi relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa zostały skierowane na trasę objazdową przez Inowrocław i Gniezno, co wydłużyło czas przejazdu i utrudniło konstrukcję rozkładu. 

Poseł Misiło pytał bowiem, dlaczego od 15 października dojazd ze Szczecina do Warszawy pociągiem PKP Intercity nie jest możliwy przed godziną 10-tą, chyba że w pociągu nocnym. – Pierwsze połączenie to EIC „Chrobry”. Odjeżdża on z dworca Szczecin Główny o 4.00. Przyjeżdża na dworzec Warszawa Centralna o 10.25. Powoduje to duży problem z udziałem ludzi ze Szczecina w różnego rodzaju spotkaniach (naukowych, biznesowych). 10.00 to częsta godzina rozpoczęcia takich spotkań – podkreśla poseł. 

Winna większa liczba postojów?

Misiło rozumie, że jedną z przyczyn takiej sytuacji jest modernizacja linii E20, ale wskazuje też, na "zadziwiająco dużą liczbę" stacji, na których zatrzymuje się EIC „Chrobry”. Oprócz Szczecina Dąbia, Stargardu, Krzyża, Poznania Głównego i Kutna są to również Choszczno, Poznań Wschód i Gniezno. – Pociągi o statusie EIC ze Szczecina do Warszawy nigdy nie zatrzymywały się tak często – podkreśla. 

Co na to MIB? – Zatrzymywanie się pociągu EIC „Chrobry” na stosunkowo dużej liczbie stacji odpowiada okolicznym mieszkańcom – ucina Smoliński. 

Rozważą powrót trzech par pociągów

Na pytanie, czy jest planowane w najbliższej przyszłości zorganizowanie połączenia, które umożliwi przyjazd ze Szczecina do Warszawy przed 10-tą, MIB odpowiada, że "przymiarka konstrukcji rozkładu jazdy wykazała, że aby umożliwić przyjazd ze Szczecina do Warszawy przed godziną 10:00, pociąg musiałby wyjeżdżać ze Szczecina w godzinach skrajnie niekorzystnych z punktu widzenia pasażerów i nie spełniałby roli dowozu do stolicy w godzinach porannych".

– Należy również podkreślić, że mieszkańcy Szczecina mają możliwość skorzystania z połączenia do Warszawy pociągiem EIC 8102/3 „Chrobry”, odjeżdżającym ze Szczecina Gł. o godz. 4:00, przyjeżdżającym do Warszawy Centralnej o godz.10:25. W kierunku przeciwnym pociąg EIC 1803/2 „Chrobry” odjeżdża z Warszawy Centralnej o godzinie 17:00 i przyjeżdża do Szczecina Gł. o godz. 23:23. Zaznaczyć należy także, że powyższe połączenie zostanie zachowane w zbliżonych godzinach także w rozkładzie jazdy edycji 2017/2018, który obowiązywać będzie od 10 grudnia 2017 r. – dodaje wiceminister Smoliński. 

– Po zakończeniu modernizacji linii nr 3 na odcinku Warszawa – Poznań oraz linii 351 na odcinku Poznań – Szczecin Spółka PKP IC rozważy przywrócenie do kursowania trzech par pociągów kategorii EIC w relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa – podsumowuje wiceminister.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szczecin (362)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szczecin (362)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS