NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

PLK chce oddzielnie kupić materiały na modernizację Rail Baltiki. Na razie się nie udało

| Jakub Madrjas 13.02.2018 30

PLK chce oddzielnie kupić materiały na modernizację Rail Baltiki. Na razie się nie udało
Fot. Mateusz Freyberg, SM42.pl
Zbliża się modernizacja ostatniego odcinka linii Warszawa – Białystok od stacji Czyżew. PLK wyłączyła z planowanego przetargu zakup materiałów; chciała kupić je wcześniej, ale na razie to się nie udało. 
Postępuje budowa mostu na Bugu i modernizacja stacji w Małkini oraz torów pomiędzy Sadownem a Czyżewem na linii nr 6 Warszawa – Białystok, która jest elementem Rail Baltiki. Trwa projektowanie kolejnego odcinka – od stacji Czyżew do Białegostoku. Szacunkowy koszt modernizacji tego odcinka to 1,61 mld zł.

Obecnie prowadzone prace projektowe na trasie Czyżew – Białystok zgodnie z harmonogramem mają zakończyć się w czerwcu. Ogłoszenie przetargu planowo nastąpi w III kwartale 2018 r. Roboty budowlane mają zostać zrealizowane w latach 2019–2020. 

PKP postanowiła wyłączyć z kontraktu zasadniczego przetargi na dostawę materiałów budowlanych niezbędnych do wykonania robót zasadniczych na odcinku Czyżew – Białystok. Zamówienia na szyny i podkłady strunobetonowe zostały ogłoszone pod koniec roku. –Dzięki temu wykonawca będzie miał zapewniony materiał i zapewniona będzie sprawniejsza logistyka dostaw – tłumaczy Karol Jakubowski z PKP PLK. Materiały będą składowane na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Białymstoku w wyznaczonych do tego placach składowych.

Po otwarciu ofert okazało się jednak, że w postępowaniu na dostawę podkładów wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją firma Track Tec Construction. Jej wartość (96,6 mln złotych brutto) znacznie przekracza kosztorys (87,6 mln zł brutto). Natomiast w postępowaniu na zakup szyn nie wpłynęła żadna oferta. Jak informuje Jakubowski, PLK rozważa jego powtórzenie.

Odcinek Czyżew – Białystok będzie ostatnim modernizowanym odcinkiem trasy Rail Baltica między Warszawą a Białymstokiem. Po zakończeniu wszystkich prac podróż z Białegostoku do stolicy ma trwać mniej niż dwie godziny. Jak zapewnia Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK modernizacja Rail Baltiki na odcinku Czyżew – Białystok jest już projektowana w takiej geometrii, aby można było na niej osiągnąć prędkość do 200 km/h w przyszłości. Będzie to jednak wymagać likwidacji skrzyżowań w poziomie szyn, co nie jest elementem tej inwestycji.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS