Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP IC szuka ochrony dla nowych pociągów. Pendolino dojedzie do Kołobrzegu?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-07-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP IC szuka ochrony dla nowych pociągów. Pendolino dojedzie do Kołobrzegu?
PKP Intercity poszukuje firmy, która zapewni ich najnowszym pociągom bezpieczeństwo na stacjach postojowych. Ze specyfikacji przetargowej wynika, że takiej ochronie mają być poddane także pociągi Pendolino, na torach postojowych w Kołobrzegu. Czy oznacza to, że część ED250, zamiast w Gdyni, zakończy trasę w Kołobrzegu?

PKP Intercity chce zapewnić odpowiednie bezpieczeństwo najnowszym pociągom Dart i Flirt i uchronić je przed aktami wandalizmu na torach postojowych w następujących lokalizacjach: Łódź Kaliska, Białystok, Lublin, Bydgoszcz Główna, Olsztyn Główny, Ostrów Wielkopolski, Kielce, Szczecin, Częstochowa, Bielsko-Biała, Chełm, Kraków Prokocim, Zakopane. W jednym wypadku poszukuje się także firmy, która zabezpieczy pociągi ED250 w Kołobrzegu, przez 8 godzin dziennie. Rozpoczęcie zadania związanego z przetargiem zaplanowano na 1 listopada 2015, jego koniec na 15 lipca 2016. Mogłoby to oznaczać, że do Kołobrzegu składy Pendolino dojadą już po grudniowej, tegorocznej korekcie rozkładu jazdy pociągów.

Gliwice, Bielsko-Biała i Kołobrzeg?

O planach rozszerzenia relacji, gdzie kursują najszybsze pociągi mówił w zeszłym tygodniu Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity. Oprócz Gliwic i Bielska-Białej, nadmienił, że rozważane są także inne stacje docelowe. Czy chodzi o Kołobrzeg?

– Bierzemy pod uwagę różne warianty. Jednak dziś jest jeszcze zbyt wcześnie, aby mówić o ostatecznym kształcie nowej siatki połączeń. Z informacją wrócimy już niedługo, około września – powiedziała Beata Czemerajda, rzecznik PKP Intercity.

Pendolino na jednym torze

Żeby dojechać do Kołobrzegu, konieczne będzie wydłużenie relacji tych składów EIP, które kończą bieg w Gdyni Głównej. Odcinek pomiędzy Gdynią a Kołobrzegiem w dużej mierze musiałyby pokonywać linią kolejową 202, na której mogłyby się rozpędzić do 120 km/h, jednak ze względu na jeden tor na większości szlaku konieczne byłyby mijanki na stacjach. Więcej o problemach związanych z linią 202 piszemy TUTAJ.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5