NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

PGE zleca rekonstrukcję czterech lokomotyw spalinowych 6D

| Martyn Janduła 11.09.2017 80

PGE zleca rekonstrukcję czterech lokomotyw spalinowych 6D
fot. Newag
PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna ogłosiło przetarg na wykonanie rekonstrukcji czterech lokomotyw 6D serii SM42. Odświeżone pojazdy trafią do oddziału elektrowni w Opolu. Będzie to kolejna rekonstrukcja połączona z drobną modernizacją, którą zleca PGE.
Przedmiotem zamówienia PGE GiEK jest usługa rekonstrukcji czterech lokomotyw spalinowych typu 6D (serii SM42) dla oddziału Elektrownia Opole. Lokomotywy te były produkowane w latach 1966-1992 bez żadnych zasadniczych zmian konstrukcyjnych w oparciu o technologie z połowy lat 60-tych. Zamawiający wyjaśnia, że pojazdy te są już przestarzałe z technicznego punktu widzenia. Wiele ich parametrów i wskaźników znacznie odbiega od wielkości uzyskiwanych we współczesnych rozwiązaniach, dotyczy to w szczególności silnika spalinowego, kabiny maszynisty i napędów pomocniczych.

PGE chciałoby przede wszystkim ograniczyć rosnące koszty utrzymania lokomotyw serii SM42 w eksploatacji, zmniejszyć ujemne oddziaływanie na środowisko oraz poprawić warunki pracy maszynisty poprzez wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych podwyższających poziom bezpieczeństwa podczas obsługi lokomotywy. Celem jest także zmniejszenie ryzyka awarii.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej jedno zadanie polegające na rekonstrukcji lokomotywy spalinowej typu 6D serii SM42. Jak zaznacza zamawiający, w zakresie rekonstrukcji lokomotywy znalazły się m.in. takie prace jak zastąpienie istniejącego silnika spalinowego a8c22, nowoczesnym silnikiem spalinowym spełniającym co najmniej normę emisji spalin STAGE III A o mocy co najmniej 650KW oraz kompleksowa modernizacja kabiny maszynisty, w tym zabudowa dwóch pulpitów sterowniczych oraz zabudowa wejścia do kabiny z pomostów bocznych lokomotywy.

O wyborze oferty decyduje wyłącznie cena. Czas przeznaczony na wykonanie zadania to 17 miesięcy. Listę oferentów powinniśmy poznać 18 października. Wadium w tym zamówieniu wynosi 300 tys. zł.

Już wcześniej PGE zlecała prace dotyczące modernizacji lokomotyw SM42. Kontrakt na trzy sztuki lokomotyw serii 6Dg trafił do Newagu. Wartość zamówienia z 2014 roku to 8,91 mln zł netto. Gotowe lokomotywy trafiły do oddziału Elektrownia Turów w 2016 roku. W nowej 6Dg zmieniono reflektory czołowe oraz poręcze zewnętrzne. Zmianie uległa również zabudowa drzwi do przedziałów maszynowych i elektrycznych. Lokomotywa wyposażona została w sterowanie radiowe oraz zautomatyzowany sprzęg śrubowy typu ZSŚ 2006. W związku ze szczególnie rygory-stycznymi wymaganiami zamawiającego dotyczącymi emisji hałasu, w lokomotywie zastosowano specjalne, dodatkowe elementy i układy wyciszające jej pracę.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS