NUMER 12/2019
NUMER 12/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Węzły przesiadkowe
szukaj
Śledź nas:

Będą połączenia kolejowe między Łodzią a Radomiem? Samorządy negocjują

| Kasper Fiszer 03.12.2019 96

Będą połączenia kolejowe między Łodzią a Radomiem? Samorządy negocjują
Pociąg regionalny w Tomaszowie Mazowieckimfot. Kasper Fiszer
Jak potwierdzają Koleje Mazowieckie i Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, ruszyły międzyregionalne rozmowy dotyczące możliwości wznowienia połączeń na trasie Tomaszów Mazowiecki – Radom. Na razie trudno mówić jednak o jakichkolwiek konkretach. Te poznać mamy dopiero po wypracowaniu konkretnych rozwiązań.
Od naszych Czytelników regularnie otrzymujemy sygnały o trudnej sytuacji pasażerów podróżujących pomiędzy Radomiem a Łodzią. Kursów autobusowych na tej trasie jest bowiem znacznie mniej niż przed laty, co częściowo wynika ze znacznego ograniczenia oferty przewozowej przez spółki PKS z Łodzi i Radomia. W efekcie w szczytowe dni zdarza się, że nie wszyscy chętni zostają zabrani z dworców autobusowych lub z przystanków pośrednich w mniejszych miejscowościach. Tak było np. podczas listopadowych „długich weekendów”.

Samorządowcy usiedli do stołu

Odpowiedzią na ten problem ma być zapowiadane już przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego wznowienie obsługi linii kolejowej nr 22 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim (dokąd dojeżdżają kursy z Łodzi) a Drzewicą (gdzie docierają pociągi z Radomia). Jak potwierdził samorząd, rozpoczęły się negocjacje z władzami Mazowsza. – Trwają rozmowy w sprawie uruchomienia kolejowych przewozów pasażerskich na linii komunikacyjnej Łódź – Radom pomiędzy organizatorami kolejowych przewozów pasażerskich – czytamy w krótkim komunikacie przesłanym nam przez Wydział Komunikacji Społecznej UMWŁ.

– Szczegóły zostaną podane do publicznej wiadomości po wypracowaniu możliwych rozwiązań – zastrzega przy tym łódzki samorząd. Czy najbardziej prawdopodobnym scenariuszem organizacji ruchu jest powierzenie obsługi odcinka Tomaszów – Drzewica Kolejom Mazowieckim, które uruchamiałyby kursy w bezpośredniej relacji do Radomia? Jak powiedziała nam w połowie listopada Donata Nowakowska, rzecznik prasowy KM, na razie rozmowy toczą się pomiędzy UMWŁ a UMWM, a nie przewoźnikiem. Przypomnijmy, że w październiku samorząd z Łodzi przedstawił taki wariant obsługi jako optymalny.

Autobusów jest niewiele i kursują nieregularnie

Odległość z Radomia do Łodzi wynosi ok. 140 km, a czas przejazdu pociągiem mógłby być konkurencyjny względem tego osiąganego przy podróży własnym samochodem, bo ciąg linii do Łodzi jest niemal w całości wyremontowany. Przejazd autobusem trwa 2,5 – 3 godz., a przewoźnicy oferują łącznie sześć par kursów realizowanych w dni robocze. Większość z nich ma charakter przelotowy.

Rozkład jazdy nie jest więc optymalny w zakresie rozkładu połączeń w ciągu doby, np. pierwszy poranny odjazd w stronę Łodzi zaplanowano dopiero na 9:10. Podróż koleją wiąże się natomiast z bardzo istotnym nadłożeniem drogi, bo musi odbywać się przez Warszawę.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2019
NUMER 12/2019
W najnowszym numerze prezentujemy raport o węzłach przesiadkowych. Oprócz tego szereg ciekawych rozmów, w tym z A. Furgalskim, W. Nowakiem, S. Bobsienem, K. Celińskim, A. Beroud i J. Malinowskim. Piszemy również o restrukturyzacji finansowania Trakcji PRKiI, powrocie kolei do Jastrzębia Zdroju i kolizjach pociągów ze zwierzętami. Warto zwrócić uwagę na relację z funkcjonowania kolei w Albanii – to dobry przykład na to, że kolej w Polsce mogłaby być w dużo gorszej sytuacji, niż obecnie.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5