Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Kaliska: Stadler chce zbudować zaplecze dla Flirtów PKP IC

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Kaliska: Stadler chce zbudować zaplecze dla Flirtów PKP IC
fot. Michał Szymajda
W Łodzi ma powstać zaplecze serwisowe dla dalekobieżnych zespołów trakcyjnych Flirt 3 (ED160), eksploatowanych przez PKP Intercity. Aby rozpocząć niezbędne procedury, inwestor musiał pozyskać będące własnością miasta fragmenty działek, przez które do obiektu zostaną doprowadzone tory. Zgodę na ich wydzierżawienie na 28 lat wyraziła już jednogłośnie łódzka Rada Miejska.

– Chodzi o teren położony na południe od al. Bandurskiego między dwiema nitkami torów, z których jedna, wschodnia, jest nieczynna i przechodzi po drugiej stronie alei w niedokończony wiadukt – wyjaśnia łódzki radny Mateusz Walasek. Przy serwisowaniu pociągów ma powstać ok. 70 miejsc pracy dla specjalistów. – Prawdopodobnie na wybór Łodzi wpłynął fakt, że przebiega przez nią wiele spośród tras obsługiwanych przez Flirty, a także dostępność wykwalifikowanych kadr oraz istnienie działającego już zaplecza firmy przy stacji Łódź Widzew – domyśla się radny. Teren ma też już wydaną decyzję środowiskową dla ewentualnej inwestycji. Lokalny polityk twierdzi też, że władze Łodzi zabiegały o taką właśnie lokalizację zarówno w rozmowach ze Stadlerem, jak i z PKP IC.

Jak podkreśla Walasek, inwestycja jest bardzo ważna dla miasta. – Za trzy lata, gdy zakończy się okres trwałości projektu unijnego z udziałem PKP IC, będzie to dodatkowy argument na rzecz pozostawienia nowoczesnych ezt na trasach prowadzących przez Łódź. Można sobie nawet wyobrazić, że z czasem Stadler rozszerzy zakres działalności w Łodzi o produkcje kolejową – uważa.

– Teraz, gdy Stadler Service Polska dysponuje terenem, może rozpocząć proces projektowania i pozyskiwanie koniecznych zgód – mówi Adam Komorowski z Wydziału Gospodarowania Majątkiem Urzędu Miasta. Równolegle z projektowaniem powinny rozpocząć się prace rozbiórkowe i przygotowawcze. – Hala serwisowa może być oddana do użytku w ciągu dwóch lat – uważa Komorowski.

Choć większość terenu planowanej inwestycji należy do PKP, budowa byłaby niemożliwa bez pozyskania sąsiednich działek należących do miasta (łączna ich powierzchnia to ponad 6000 metrów kwadratowych). Zgoda na wydzierżawienie terenu zapadła na sesji jednogłośnie, jednak w trakcie dyskusji pojawiały się pytania o formę przekazania terenu (został on wydzierżawiony, a nie sprzedany). – Formuła ta była wskazywana przez naszego partnera jako korzystniejsza. Z powodu położenia między torami kolejowymi trudno byłoby natomiast znaleźć innego chętnego na ten teren i przeznaczyć grunt na inne cele – tłumaczy Walasek.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Tabor i technika

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi dla linii wokół Wezuwiusza

Tabor i technika

Stadler Polska zdobywa pierwsze zamówienie na Flirty dla Litwy

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Tabor i technika

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi dla linii wokół Wezuwiusza

Tabor i technika

Stadler Polska zdobywa pierwsze zamówienie na Flirty dla Litwy

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5