NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Krynica-Zdrój ma pomysł na dworzec PKP

| Dominik Lebda 30.10.2016 161

Krynica-Zdrój ma pomysł na dworzec PKP
Dworzec kolejowy w Krynicy ZdrojuFot. DL
Wszystko wskazuje na to, że dworzec kolejowy w Krynicy-Zdroju zamieni się niebawem w centrum kultury albo bibliotekę. Władze miasta planują przejąć nieruchomość od PKP.
Krynica-Zdrój przymierza się do nieodpłatnego przejęcia dworca od Polskich Kolei Państwowych. Budynek nie jest obecnie wykorzystywany do funkcji związanych z obsługą pasażerów. Miasto ma pomysł na wykorzystanie nieruchomości, ale by przekazanie nic nie kosztowało urzędu miejskiego, muszą zostać spełnione pewne warunki.

– Zgodnie z ustawą o PKP dworzec może być przekazany nieodpłatnie, jeżeli nabywca planuje na jego terenie realizację zadań związanych z szeroko pojętym transportem. Warunkiem nieodpłatnego przekazania budynku na rzecz JST będzie zagospodarowanie części powierzchni na poczekalnię dla podróżnych. Kasa biletowa powinna zostać zorganizowana, o ile będzie zainteresowanie ze strony przewoźników jej prowadzeniem – powiedział Maciej Bułtowicz, główny specjalista z Wydziału Prasowego Biura Komunikacji i Marketingu Polskich Kolei Państwowych S.A.
  
Koncepcja już jest

Urzędnicy z Krynicy-Zdroju posiadają szczegółowe plany zagospodarowania dworca kolejowego. Na parterze budynku, gdzie znajduje się hall, kasy biletowe, pomieszczenia zaplecza (obsługa podróżnych, dyżurny ruchu itd.), dawna restauracja planowana jest przebudowa pod potrzeby centrum kultury i biblioteki. Hall oraz pomieszczenia zaplecza (pod częścią mieszkalną) mają zostać wykorzystane dla funkcji biblioteczno-czytelniczej, z wydzieloną częścią czytelniczą (książki, prasa) oraz salą internetową (sala komputerowa, Wi-Fi).

– Pomieszczenia kas biletowych wykorzystane będą po przebudowie i adaptacji do umieszczenia zasobów bibliotecznych oraz administracji biblioteki. Pomieszczenia dawnej restauracji (z zapleczem) zostaną zaadaptowane dla potrzeb centrum kultury jako część np. magazynowa. Pozostała część hallu jest planowana do wykorzystania jako część wystawiennicza (wystawy, ekspozycje), z możliwością wykorzystania jako sala/sale seminaryjno-konferencyjne-widowiskowe (system ścian przesuwnych) – tłumaczy Tomasz Kiklica, dyrektor Wydziału Inwestycji, Architektury i Nieruchomości z Urzędu Miejskiego w Krynicy-Zdroju.

Będzie poczekalnia?

W założeniu obiekt będzie ogólnodostępny, w tym dla podróżnych komunikacji kolejowej i samochodowej. Miasto będzie musiało porozumieć się w kwestii wykorzystania pomieszczeń związanych z obsługą pasażerów, bowiem jak wspomniano wyżej, warunkiem nieodpłatnego przekazania jest zachowanie funkcji związanych z transportem. Nie planuje się zmiany przeznaczenia części mieszkalnej. Część obiektu zajmowana przez jednostki PKP pozostanie w dyspozycji aktualnego użytkownika. Zgodnie z założeniem, teren dawnego dworca PKS (ul. Ebersa) będzie przeznaczony dla potrzeb komunikacji samochodowej, w tym również jako miejsce parkowania autokarów.

Przedstawiciel PKP nie podał konkretnych dat, jednak planuje się, że przekazanie mogłoby nastąpić w latach 2017-2018 r. Szczegółowe warunki są w trakcie ustalania przez PKP i zostaną określone w stosownej umowie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

PKP SA (0)
(0)

Więcej z regionu:

Krynica Zdrój (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

PKP SA (0)
(0)

Wiecej z regionu:

Krynica Zdrój (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS