NUMER 06/2018
NUMER 06/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Spór o stawki
szukaj
Śledź nas:

Koleje Wielkopolskie z VT628 Arrivy

| Kasper Fiszer 11.06.2018 67

Koleje Wielkopolskie z VT628 Arrivy
VT628 Arrivy RPfot. Filip Danielczyk, lic. CC BY-SA 4.0
Pasażerowie Kolei Wielkopolskich korzystający z pociągów kursujących na liniach z Poznania do Gołańczy i Wolsztyna od kilku dni podróżują pojazdem nowego typu. Spółka wydzierżawiła bowiem od Arrivy jednostkę serii VT628. Pojazd obsługuje wielkopolskie trasy w zastępstwie za jeden z wypożyczonych SA134, który przechodzi przegląd poziomu P3.
W taborze eksploatowanym przez Koleje Wielkopolskie pojawił się ostatnio pojazd bardzo nietypowy, bo modelu niewykorzystywanego wcześniej przez tego przewoźnika: jednostka serii VT628. Jak potwierdza samorządowa spółka, spalinowy zespół trakcyjny wypożyczony jest od Arrivy RP. Najprawdopodobniej nie będzie jednak eksploatowany w rejonie Poznania długo.

Miesiąc na przegląd P3 szynobusu z Pesy

– Nasza spółka dzierżawi od Arrivy RP pojazdy SA134-001 i SA134-002. Ze względu na konieczność wykonania przeglądu pojazdu SA134-002 został on przekazany do właściciela, a do czasu zakończenia prac dzierżawimy od Arrivy RP pojazd VT628.4-692 – tłumaczy bowiem Marek Pawicki, dyrektor Pionu Techniczno-Eksploatacyjnego KW. Jednostka trafiła do KW 30 maja.

Według obecnych planów niebieski pociąg sprowadzony tymczasowo w zamian za szynobusy SA134 będzie użytkowany w Wielkopolsce do końca czerwca. Do tego czasu będzie on kursował na trasach wybiegających z Poznania: do Gołańczy przez Wągrowiec i do Wolsztyna przez Grodzisk Wielkopolski. Początek lipca nie będzie jednak oznaczał najpewniej końca eksploatacji taboru Arrivy przez Koleje Wielkopolskie.

Pojazdy KW są wyłączone z ruchu z uwagi na przeglądy i naprawę powypadkową

– Obecnie trzy [nasze] pojazdy są wyłączone z eksploatacji w wyniku skierowania ich na przegląd z poziomu P4 – wskazuje bowiem nasz rozmówca. – Dodatkowo pojazd SA134-010 od 12 lutego tego roku jest wyłączony z eksploatacji [ze względu] na naprawę awaryjną połączoną z przeglądem poziomu P3 po zdarzeniu z samochodem ciężarowym na przejeździe kolejowo-drogowym – przypomina. Pojazdem zastępczym sprowadzonym za ten szynobus jest pozostający wciąż we flocie KW SA134-001.

– Ze względu na trudną sytuację taborową i konieczność zabezpieczenia pojazdów celem realizacji nowego rozkładu jazdy [obowiązującego] od 10 czerwca zaszła konieczność wydzierżawienia dodatkowych jednostek – podsumowuje przyczyny decyzji o wypożyczeniach przedstawiciel Kolei Wielkopolskich. Zwraca on też uwagę na zwiększenie zapotrzebowania na tabor. Jest ono związane z niedzielnym startem funkcjonowania Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.

Arriva chce funkcjonować także jako pool taborowy

Zespół trakcyjny VT628 jest ciekawostką także w taborze swojej macierzystej spółki. We wrześniu 2017 r. Arriva RP pozyskała trzy pojazdy tego typu od DB Regio. Pierwszy z nich wyruszył w trasę z pasażerami w listopadzie ubiegłego roku. Przewoźnik chce bowiem wycofywać stopniowo ze swojej floty najstarsze wozy MR/MRD. Już w momencie sprowadzenia VT628 do Polski Arriva RP zapowiadała, że wykorzysta je również do stworzenia poolu taborowego.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2018
NUMER 06/2018
Zamieszanie wokół kontrowersyjnego projektu cennika PKP PLK stanowi ważną naukę na przyszłość. W miesięczniku znajdziemy również rozmowy z Prezesem Kolei Mazowieckich R. Stępniem i prezesem FPS H. Cegielski H. Stępniewiczem. Oprócz tego wiele miejsca poświęcamy projektom intermodalnym (w tym PKP SA i Portu Gdańsk), planowaniu objazdów na kolei oraz tematyce integracji biletowej. Pytamy również, czy PFR zbuduje narodowego czempiona z Pesy, Solarisa i Newagu?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS