NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Koleje Małopolskie: Zacięta walka Pesy i Newagu, ale powyżej budżetu

| Witold Urbanowicz 07.12.2018 68

Koleje Małopolskie: Zacięta walka Pesy i Newagu, ale powyżej budżetu
fot. MJ
Koleje Małopolskie otworzyły oferty w przetargu na dostawy czterech ezt-ów. O zamówienie tradycyjnie rywalizują Pesa i Newag. Faworytem jest producent z Bydgoszczy – o ile Koleje Małopolskie zdecydują się na zwiększenie budżetu.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń pasażerskich w na liniach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zamówienie obejmuje również świadczenie kompleksowej usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez okres 5 lat, do poziomu utrzymania P4 włącznie, w przewidywanym średniodobowym przebiegu jednego ezt 500 km.

Dzisiaj (7 grudnia) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Wartość oferty Pesy wynosi 110,9 mln zł brutto, z czego 95,7 mln zł stanowi koszt dostaw czterech pojazdów, a 15,2 mln zł to usługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza. Gwarancja to 120 miesięcy. Newag złożył ofertę na kwotę 111,9 mln zł brutto, z czego 94,2 mln zł to dostawa pojazdów, a 17,7 mln zł to usługa usługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza. Nowosądecki producent zaoferował 60-miesięczną gwarancję. Obie oferty przekraczają budżet, wynoszący 89,7 mln zł brutto.

O wyborze decydują cena dostawy czterech ezt-ów (55%) oraz gwarancja jakości i rękojmia za wady (45%). W tej sytuacji faworytem jest Pesa, która nadrabia gwarancją – o ile oczywiście zamawiający zdecyduje się zwiększyć środki i rozstrzygnąć przetarg. Na dostawy przeznaczono 22 miesięcy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (380)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (380)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5