NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Groźnie w Dęblinie. Dwa pociągi były na jednym torze

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 28.04.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-04-28 08:40:39 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
To był zamach Putina na strategiczne partnerstwo Kijowa i Warszawy
2015-04-28 09:25:34 Autor: sb
---.internetdsl.tpnet.pl
czy ktos wie moze dlaczego wczoraj okolo 16 staly odstawione w DG Zabkowicach dwie spiete jednostki KS EN57 ?
2015-04-28 09:34:32 Autor: sss3
---.205.238.223
Znaczy, dopiero jak się zderzą to przyznają, że było zagrożenie czy jeżeli się zderzą lekko i nikt nie zginie to też będą twierdzić, że "nie było zagrożenia"?
2015-04-28 09:46:05 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
W odpowiedzi na post sss3:
"Znaczy, dopiero jak się zderzą to przyznają, że było zagrożenie czy jeżeli się zderzą lekko i nikt nie zginie to też będą twierdzić, że "nie było zagrożenia"?"
Zdarzenie nie zderzenie:)
2015-04-28 14:03:55 Autor: Leśny Dziad
---.internetia.net.pl
Ja mam szczere i proste dwa pytania do wciskającego kit Pana Karola Jakubowskiego:
1. Jakie w tym konkretnym przypadku zastosowano procedury bezpieczeństwa?
2. Gdzie można znaleźć zestaw owych "procedur bezpieczeństwa", aby móc stwierdzić, którą w tym momencie i kto zastosował, że nie doszło do wypadku?

...

Wdrożenie nagłego hamowania (przy prędkości 20 km/h nie było pewnie w ogóle konieczne) nie można nazwać żadną procedurą. Nagłe, to jest nagłe i albo maszynista uważa i ma refleks, albo nie...

...

Powie Pan lepiej wprost Panie Jakubowski, że: "tym razem nam się po prostu udało...?
2015-04-28 15:02:17 Autor: nancy
---.56-79-r.retail.telecomitalia.it
Wywiad PLK (IBR) przeanalizuje zdarzenie, rozesle papierologie i bedzie mial to w nosie. Kasa jest potrzebna na urzadzenia i na ludzi.
2015-04-28 15:44:31 Autor: isedr
---.play-internet.pl
Niech dalej dokładają dyżurnym obowiązków:
po dwa przejazdy obsługiwane na TVU, po pięć SSP, ciągłe zamknięcia torowe, nadawanie adresów, milion odpisów, zapowiadanie pociągów, oględziny i oczywiście prowadzenie ruchu. Człowiek jest tylko człowiekiem i zbyt duże obciążenie obowiązkami powoduje niebezpieczne sytuacje.
2015-04-28 16:09:24 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Po co KM jeżdżą do Dęblina który jest w woj. lubelskim? Podobna sytuacja z Łukowem.

Na trasach wewnątrz woj. mazowieckiego ścisk w KM
2015-04-28 16:12:22 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Nie było zagrożenia, zadziałały procedury.
Ciekawe co na brak zagrożenia powie spec od SMS/MMS niejaki Rydzyński i biuro bezpieczeństwa PLK ( IBR) ?
Jestem ciekawy jakie "procedury" zadziałały ? Bo chyba tylko dzięki ograniczeniu do 20 km/h (?) dwa pociągi się "nie trykły".
Jednak PKP IC ma rację - odwołać pociąg ! Wtedy nie będzie zagrożenia ( nawet wirtualnego).
2015-04-28 16:31:12 Autor: Otzi
---.adsl.inetia.pl
Zadziałały procedury bezpieczeństwa, czyli wzrok i refleks maszynisty.
2015-04-28 18:31:13 Autor: Hans Winkler
---.120.225.195.static.bait.pl
2015-04-27 17:50:17 Autor: Hans Winkler

“Chciałbym tylko napomknąć , że ludzie z którymi współpracuję mają praktykę na stanowiskach różnych od wielu, wielu lat i zęby zjedli na kolei w Polsce.”
Panie Piotrze, a co ci ludzie zrobili w ciągu ostatnich lat chociażby w zakresie eliminacji
używania sygnału zastępczego.

To jest mój komentarz do uwag Piotra Faryny zamieszczonych pod wczorajszym artykułem RK Problemy z oceną ryzyka na kolei. Wchodzi nowe rozporządzenie 402/2013.

Czyżby znowu jazda na SZ, co na to fachowcy od bezpieczeństwa i eksploatacji w PLK
2015-04-28 20:23:36 Autor: jar.k
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
poc.62120 EN57 2022/2023 usterka przetwornic
2015-04-28 21:33:14 Autor: MMM
---.iem.pw.edu.pl
A wjazd pewnie na sygnał zastępczy? Róbcie tak dalej...
2015-04-28 21:56:27 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@aron
Skierniewice, Łowicz, Działdowo (Iłowo) też są poza woj.mazowieckiem i KM tam jeżdżą, bo nie mają gdzie zawrócić, a poza tym kolejarze tam mieszkają i muszą się wozić pociągiem do roboty. Struzik jest hojny, bo obraca cudzymi pieniędzmi..
2015-04-28 22:06:02 Autor: kk
---.dynamic.chello.pl
powiem tak - zagrożenie było i pan rzecznik (nie tylko ten) powinien douczyć się w IBR lub zajrzeć do SMS-a PLKi. Przypomnę definicję (notabene z rozporządzenia 402/2013): "zagrożenie oznacza stan który może prowadzić do wypadku". Może prowadzić do wypadku a nie prowadzi lub doprowadził do wypadku.
Procedury zadziałały bo to co znafcy wyszydzają jakoby wyłącznie refleks i wzrok maszynisty uchroniły od zdarzenia kolejowego - to są zapisy z procedury jaka jest instrukcja Ir-1. Jazda z V=20 km/h to też jest element procedury. Gdyby użyto radiostopu to też byłby element procedury. Błąd zapewne został popełniony i wnioski trzeba wyciągnąć ale niektorzy niech sie troszke doucza a potem komentuja...
2015-04-28 23:06:47 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post aron mędrzec parczewski:
"Po co KM jeżdżą do Dęblina który jest w woj. lubelskim? Podobna sytuacja z Łukowem.

Na trasach wewnątrz woj. mazowieckiego ścisk w KM"
Poczekaj trochę a KM dojedzie do Lublyna a nawet do Partaczewa.
2015-04-28 23:47:50 Autor: Jurgen Klop
---.dynamic.gprs.plus.pl
To straszne, że pociągi Kolei Mazowieckich przekraczają granice województw. Dlatego powinno się oznaczyć te granice w terenie słupami granicznymi i wzmocnić zasiekami i fortyfikacjami, aby nikt ich nie przekraczał. A najlepiej wybudować mur. Granica między Mazowszem a Lubelszczyzną powinna być bardziej ufortyfikowana, niż granica między Ukrainą a Ługańską Republiką Ludową, wtedy żaden pociąg jej nie przekroczy.
2015-04-29 05:58:15 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Żeby to jeszcze Łuków i Dęblin były metropoliami, do których ludzie z woj. mazowieckiego dojeżdżaliby do pracy. Tymczasem są to małe miasteczka w woj. lubelskim i pociągi KM do tych miasteczek są nierentowne.

Za to tabor który jeździ obecnie do Łukowa i Dęblina polepszyłby sytuację pasażerów KM na takich odcinkach jak Grodzisk - Warszawa czy Piaseczno - Warszawa gdzie w szczycie jest ścisk.
2015-04-29 07:53:11 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@aron
Na linii Gr-WAW nie ma tłoku, bo remont w wydaniu PLK skutecznie zniechęcił pasażerów do KM
Lud wozi się WKD i A2.
Myślę, że większość pociągów KM poza aglomeracją warszawską (tj. 30 km od słupka km 0.0) jest nierentowna.

@jurgen
Granice województw w świadomości MiKoli i fanów dróg wojewódzkich (np.Aron) są ważniejsze niż granica między u-Krainą a ŁRL.
Ja bym województwa i powiaty zaorał zostawiając tylko oznaczenia na blachach samochodów - jedyny pozytywny efekt reformy samorządowej, tzn.można łatwo poznać gdzie zarejestrowano blachosmrod
2015-04-29 09:52:30 Autor: bw_kol
---.siedlce.vectranet.pl
Do ARON_a
- chyba twój komentarz to złośliwy żart. Chciałbyś żeby pociągi jeździły tylko w granicach województwa mazowieckiego, a w takim razie co będzie jeździło pomiędzy stacjami tzw "granicznym" np. Siedlce - Łuków (no niby jest przystanek i stacja Dziewule gdzie pasażerowie by się przesiadali tylko nie to TLK?!), na linii 31 Platerów - Siemiatycze, Dęblin - Życzyn. A może by jeździły zdezelowane autobusy między tymi stacjami. Jest przerwa miedzy Małkinią a stacją Szepietowo w ruchu pociągów czy to KM czy też PR - bo Wojewoda podlaski nie chce dać pieniążków na skomunikowanie tych miejscowości, dają zarobić bankrutowi PIC - owi. Twój tok myślenia to istny beton z PRL - u, chciałbyś żeby była PKW czyli Polska Kolej Wojewódzka.
2015-04-29 10:15:38 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@aron
przy partaczewie łuków to prawie metropolia:))
2015-04-29 15:04:01 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@bw_kol
"miedzy Małkinią a stacją Szepietowo (...) dają zarobić bankrutowi PIC - owi" - czyżbyś miał na myśli Czyżew?
PKP IC pewno tam zarabia taką fortunę, że dzięki zyskom czyżewskim kupiła pendo..
2015-04-30 07:04:09 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A co to Dziewule? Jakaś metropolia?

Przasnysz i Pułtusk to miasta większe od Dziewul i kolei nie mają to i wioska Dziewule bez kolei przeżyje.

Podobnie z Zyczynem.

Pociągi KM mogą kończyć bieg w Siedlcach i Garwolinie.
2015-04-30 07:06:59 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
W Łukowie też kolej pasażerska nie ma sensu ekonomicznego. Kiedyś widziałem w dzień roboczy Łukowiankę rano - może ze 20% zapełnienia.

To jak flagowy pociąg do Warszawy obsługiwany takim taborem ma 20% zapełnienia to co powiedzieć o starych kiblach na innych kierunkach.

Do Lublina szybciej jest busem - z Łukowa półtorej godziny a puciong ponad 2 godziny, do Białej i Międzyrzeca z Łukowa nikt nie jeździ, bo Łuków podobnie jak Parczew Białej nie uważa, z Łukowa ludzie jeżdżą do Warszawy i Lublina. Do Siedlec z Łukowa są busy, które wjeżdżają do centrum miasta w odróżnieniu od KM.
2015-04-30 08:25:38 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
a ja kiedyś w partaczewie widziałem aronbusza...chyba:)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS