NUMER 04/2018
NUMER 04/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Czy grozi nam pustka za nastawnikiem?
szukaj
Śledź nas:

Bytom: Plany miasta na nowy budżet UE – tramwaje do Miechowic?

| Transport Publiczny 01.07.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
2014-07-01 11:16:15 Autor: Wandzia
---.free.aero2.net.pl
wybory blisko, coraz bliżej, nic się nie robiło przez kadencję, trzeba coś obiecać
2014-07-01 14:00:47 Autor: zza winkla
---.sileman.net.pl
Projekt BCT jest beznadziejny i powinien trafić do kosza.
2014-07-10 01:13:02 Autor: Radek z Bytomia
---.play-internet.pl
Ta linia wcale nie będzie nowa.
Tramwaje na tej trasie jeździły do przełomu lat '70 i '80 (jestem wystarczająco stary żeby jeździć tą linią 40 lat temu) a przerwa w ruchu nastąpiła wskutek konieczności przebudowy skrzyżowania obecnej ulicy Wrocławskiej (wówczas Bieruta) z linią kolejową numer 131 i linią wąskotorową. Pierwotnie linie kolejowe przebiegały wiaduktami ponad ulicą, która zagłębiała się w teren. Biorąc pod uwagę, że ulica (stanowiąca wówczas, nota bene, fragment drogi międzynarodowej E22 - obecnie E40 - a później również drogi krajowej nr 4, obecnie 94) , wraz z przebiegającą w jej śladzie linią tramwajową były po większych deszczach zalewane na głębokość nijednokrotnie przekraczającą 0,5 m, a także ograniczoną szerokość i wysokość (poniżej 4 m) światła wiaduktów, w latach '70 podjęto ze wszech miar słuszną decyzję o przebudowie tego skrzyżowania. Wiązało się to z "tymczasowym" zaprzestaniem funkcjonowania tramwaju do Miechowic i budową pętli tramwajowej przy ul. Wrocławskiej.
Wskutek kryzysu gospodarczego w latach '80, budowa nowego rozwiazania opóżniła się, niemniej jednak obecnie istniejący, potrójny wiadukt został oddany do użytku w połowie lat '90. Oprócz dwu wiaduktów drogowych z dwoma pasami jezdni, istnieje (od prawie 20 lat) nieużywany trzeci wiadukt (skrajny północny) na dwa tory tramwajowe.
Co do komentarza "Wandzi": po usunięciu w referendum desygnowanego przez PO prezydenta i rady miejskiej zdominowanej przez PO, w chwili obecnej władzę w Bytomiu sprawują od niecałych dwóch lat osoby niezależne od dużych partii politycznych. Jednym z ich niewątpliwych sukcesów jest dopiero co zakończona odbudowa linii tramwajowej nr 7, na odcinku z Łagiewnik do centrum; rzecz dla poprzedniej ekipy politycznej niewykonalna. Biorąc pod uwagę czas sprawowania władzy (jeszcze raz - dwa lata jeszcze nie minęły od jej powołania) i to że jest to w ciągu tego czasu już druga poważna inwestycja w tramwaje na terenie Bytomia, uważam komentarz "Wandzi" za kompletnie idiotyczny.
Co do komentarza "zza winkla": wiadukt kolejowy koło dworca kolejowego jest za niski (poniżej 4 m) a przyległe doń skrzyżowanie na styku pl. Wolskiego, ul. Karola Miarki i ul. Jagiellońskiej jest wąskim gardłem i coś z tym będzie trzeba zrobić. Jak nie BCT to co? Lepsze pomysły mile widziane.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS