NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Bez wyjątku dla LHS - nie może być zarządcą i przewoźnikiem

| jm, Rynek Kolejowy 06.07.2012 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2012-07-06 16:02:59 Autor:
---.204.78.243.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Taki byl sens integracji LHS z Cargo. Totalnie opluty przez wszystkich.
2012-07-06 16:20:32 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Jaki sens? Taki, że inny właściciel miałby kupę w papierach? Więc kolejne kilka lat, kolejne kilka firm trzepałoby kasę na doradzaniu jak (nie)prywatyzować Cargo?
2012-07-06 16:21:05 Autor: baska
---.ip.netia.com.pl
\" ... będzie nie tylko niekorzystne dla samej spółki, ale może także oznaczać poważne konsekwencji dla całej Polski.\"

Ale jakie konkretnie konsekwencje dla całej Polski?
2012-07-06 16:31:53 Autor: krzysztof rytel
---.85-237-167.tkchopin.pl

krzysztof rytel
nawet takie kilkunatoosobowe SKPL wydzieliło Regio i Cargo zostawiając pod sobą infrastrukturę, to jaki problem z LHS-em?.
2012-07-06 16:34:01 Autor: RysiekChaszcz
---.play-internet.pl

RysiekChaszcz
Do jasnej cholery czemu zaś PE wperdziela się w sprawy Polski.
1. LHS działa pięknie i zarabia na siebie
2. Podział spowoduje 2 * prezesów, 6 * v-ce prezesów 24 * sekretarek itd.....
Podejrzewam że ktoś z Polski w PE (pisuar) ma cholernie dobre poparcie bo chce się ustawić jako (patrz wyżej) na stołku.
DLACZEGO CHCE SIĘ ROZP........Ć FIRMĘ KTÓRA PRZYNOSI ZYSKI. A MOĹťE O CO INNEGO CHODZI - NP. DB LUB INNY PODMIOT CHCIAŁBY Z TEGO TORCIKA ZEĹťREĆ WSZYSTKO.
Sorki ale dla mnie rozp......nie LHS to już całkowity rozbiór Polski Kolejowej

2012-07-06 16:42:02 Autor: PTK
---.skarzysko.vectranet.pl
Gdzie zostało zrobione zdjęcie ?
2012-07-06 17:06:38 Autor: Paweł Ciupak
---.adsl.inetia.pl

Paweł Ciupak
Super. Niedługo będzie tak, że będzie trzeba rozdzielać przewoźników na spółkę prowadzącą pociągi, i spółkę zajmującą się obsługą techniczną pociągów... wszystko oczywiście w imię jedynej i słusznej \"zdrowej konkurencji\".
2012-07-06 17:26:47 Autor: draszyr
---.dynamic.mm.pl
Drodzy dyskutanci (blondine):
- zapisy o rozdziale rachunków zarządzania i przewozów koleją istnieją od 2001 r. w dyrektywie 14-tej;
- Polska w 2001 r. (uważam, że przypadkowo i przez zwykłą niewiedzę - wiem co mówię znam te ludzie) wprowadziła rozdział instytucjonalny (tj. odrębne firmy);
- rzutem na taśmę w lutym i marcu 2003 r. zapisano wyjatek dla linii wydzielonych (wąskie tory, LHS ale i inny co se coś wydzieli) ale w sposób niezgodny z zapisami 14-tki (trza było napisać o rodziale rachunków ale się przewodnia siła narodu obudziła i nie zgodziła)
i tak jest do obecnie.
Tak więc to jest nichil novi, po prostu: w UE ni ma wyjątków - nieuzasadnionych.
Co do ilości prezesów to obecnie wice jest od przewozów i od infrastruktury a tak to nie trza będzie.

Tak że to żadna rewolucja i szkoda - a może nawet i lepiej bo w obecnym kształcie LHS nie może korzystać ze wsparcia UE np. na prawdziwy rozwój (przepustowość, szybkość).
2012-07-06 17:35:27 Autor: były kolejarz
---.internetdsl.tpnet.pl
Mumia europejska szuka stołeczków dla swoich euro nierobów . Gdy nie zostaną wybrani do euro parlamentu ,będą mieli ciepłe posadki w zarządach spółek na ,które rozpieprzą dobrze działającą firmę.
Czemu nie przypieprzają się do Francuzów ,czy innych nacji, które nie podzieliły kolei .Polacy jak zwykle słuchają głupich rad ,a potem płaczą.A zwiąchole jak się ucieszą .Nowe związki nowi prezesi, ile wiecej nierobów trzeba będzie opłacić?
2012-07-06 17:36:03 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@daszyr: a w nowym kształcie będzie łatwiej korzystać? A jeżeli tak to komu? Bo na pewno, nie temu co z LHSu (nie)zostanie.
2012-07-06 17:37:12 Autor: .
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zrobią szeroki tor od Bratysławy do Wiednia, a LHS będzie do likwidącji..Jak ze wszystkim do tej pory.
2012-07-06 17:52:17 Autor: mmarcin23
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
lhs zostanie włączony do plk tak mi się wydaje
2012-07-06 18:18:32 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@mmarcin23: no to będzie koniec. Bo PLKowym mniemaniu, dla towarowych, techniczna 40 kmh - to i tak dwa razy więcej niż trzeba.
2012-07-06 18:29:57 Autor: Ślązak
---.66-mat-sat.pl
Tak spytam: wąskotorówek to też dotyczy? Może kolej w Chorzowskim parku też podzielić na 20 spółeczek - będzie więcej etatów dla biurokratów?!
2012-07-06 18:53:05 Autor: Szyszymek
---.unknown.vectranet.pl
Jeszcze chyba Koleje Litewskie (LG) w tej części Europy sprzeciwiają się unijnym dyrektywom o rozdziale? Poza tym IV pakiet uderza również w interesy DB i SNCF. Trzeba poczekać na decyzję Rady TTE.
2012-07-06 19:18:43 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
zrobić z LHSu bocznicę i tyle
2012-07-06 19:29:46 Autor: konflik
---.internetia.net.pl
No to zamykamy linię i już....Jak wszyscy mają mieć to nikt mieć nie będzie...
2012-07-06 19:35:30 Autor: Nikifor
---.rzeszow.mm.pl
A co z PKP SKM w Trójmieście??? Przecież też jest jednocześnie zarządca infrastruktury (linia 501) i przewoźnikiem. Też będzie musiała oddać tory PKP PLK???
2012-07-06 19:53:52 Autor: konrados
---.dynamic.mm.pl
Od razu pomyslalem o Strasznej Kolei Miejskiej w Trojmiescie - tu tez przydalby sie inny operator, infra jest modernizowana - przynajmniej przystanki a reszta pozostala pudrowanym skansenem, wstydem odstaje od standardow polskich...
2012-07-06 20:01:34 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Może jednak tak jak pisze Krzysztof Rytel taki podział nie musi być tragedią?
Zrobić LHS Tory i LHS Pociągi, będzie głupio ale od biedy może działać.
2012-07-06 20:01:57 Autor: linia 131
---.tktelekom.pl
@Nikifor-SKM zarządza linią nr.250,a 501 i 502 to tory SKM-ki
2012-07-06 20:02:47 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
a ten pomysł z \"bocznicą\"? to by jakoś działało?
brzmi rozsądnie, choć nie wiem jakie przepisy za tym stoją - coś jak robienie linii tramwajowej z linii kolejowej by obejść część utrudnień?
2012-07-06 20:20:48 Autor: Zimny
---.244.130.223
Infrę może przejąć PLK w przysłowiowe pięć minut, włączy do swojego regulaminu i może się im trafić bardzo dojna krowa. Część przewozowa może mieć kilka wariantów. Jeżęli LHS zostanie oddzielną spółką to wytrzyma z konkurencją bardzo krótko. Wtedy przed obcymi spółkami może ich uratować tylko przejęcie przez CARGO. Czas na podjęcie decyzji może być naprawdę krótki.
2012-07-06 21:11:09 Autor: Hieronim Groza
---.play-internet.pl
handlowcy u prywaciarzy zacieraja rece :D
2012-07-06 21:40:16 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
LHS istnieje tylko jako linia kolejowa w Republice Polski w Rzeczpospolitej Polskiej jest to Płot Szejka.
Szejk jest Wielkim Szejkiem Egiptu, Wielkim Szejkiem Polski, Wielkim Szejkiem Francji i Wielkim Szejkiem Germani ( Niemcy i Austria ).
2012-07-06 21:49:45 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Znaczy się nadzieja w Wielkim Szejku Niderlandów?
2012-07-06 22:20:34 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
@Olgierd_Jedlina
Nie bo tego nie da się ruszyć. Wielki Szejk to Wielki Kniaź w j. polskim w Grand Prince w j. angielskim.
Cztery tytuły Wielkiego Szejka to Wielki Imperator Wszechświata czyli Grand Emperor of Universe ( tu jest zasada \"Z pyłu powstałeś w pul się obrucisz\" ).
Ktoś połączył cztery najwyższe tytuły szlacheckie:
Wielkiego Szejka Egiptu, Wielkiego Szejka Francji z tytułami Wielkiego Szejka Polski i Wielkiego Szejka Germani.
W 1984 roku były Narodziny Szejka
2012-07-06 22:38:16 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Do to doopa. Pozamiatane. Gdyż Szejk Belgiski to ewidentnie podróbka jest :(
2012-07-06 23:11:48 Autor: Adam
---.centertel.pl
a ciekawi mnie tylko jak sobie wspaniałomyślni urzędnicy unijni wyobrażają podział w takiej na przykład wąskotorówce wigierskiej czy białowieskiej. w końcu jak nie ma wyjątków to nie ma! ale będą jaja!!! nie ma to jak wszechwiedzący urzędnik z Brukseli :))
2012-07-07 02:09:37 Autor: Hubert Pollak
---.home.aster.pl
@Adam
nie dotyczy zapewne kolejek turystycznych jak wszystkie przepisy, chodzi o infrastrukturę typu TEN.
W sumie dopuszczenie konkurencji zapewne by się przydało. A linia powinna być własnością skarbu państwa i niech przedłuży ją do granicy z Niemcami za pieniądze UE.
2012-07-07 10:24:11 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
@Kflik
2008/57/WE
3. Państwa czł onkowskie mogą postanowić, że środki przyjęte przez
nie w celu wdrożenia niniejszej dyrektywy NIE obejmują:
a) metra, tramwajów i innych systemów kolei lekkiej;
b) sieci, które są funkcjonalnie wyodrębnione z systemu kolejowego
i przeznaczone s ą tylko na potrzeby pasażerskich przewozów lokal-
nych, miejskich lub podmiejskich, a także przedsiębiorstw kolejo-
wych prowadzących działalność wyłą cznie w obrębie tych sieci;
c) infrastruktury kolejowej należącej do właścicieli prywatnych oraz
pojazdów działających jedynie na tej infrastrukturze na użytek jej
właścicieli w ramach ich własnej działalności w zakresie transportu
towarów;
d) infrastruktury i pojazdów przewidzianych wyłącznie do użytku lokal-
nego, historycznego lub turystycznego.

CZYLI mój pomysł można podciągnąć podpunkt C
@Ślązak @Adam nie dotyczy patrz podpunkt D
2012-07-07 16:40:12 Autor: Piotr.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wyjątek dla LHS został przegłosowany przez PE, ale nei został przyjęty przez KE, bo nikt z Polski (MI szczególnie) nie miał chęci sprawę pociągnąć. Dzięki Ci wielki ministrze transportu!

Swoją drogą, jak ci kretyni z bruseli chcą gonić gospodarkę amerykańską? Tam koleje towarowe są właścicielami infry. I świetnie na tym wychodzą.
2012-07-07 22:37:15 Autor: foton
---.internetia.net.pl
Wiesz no problem jest taki że będąc właścicielem infry możesz utrudniać rozwój konkurencji...(tak samo jest z internetem)KE powoduje sztuczne pompowanie biurokracji podział spółek (2x prezes, 6 vice,
X sekretarek... itd.)
Z drugiej strony można wtedy mieć równą konkurencję na torach, ale jak pokazuje praktyka ta konkurencja jest sztuczna i kłopotliwa odnośnie przewozów osób...z towarami odwrotnie..
2012-07-08 11:54:33 Autor: anty(/)prywatyzacja
---.miechow.com
najgłupsze co może być kolejny podział na spółki, jak z PKP pewnie zrobią 100 spółek bo będzie spółka od podkładów, od przejazdów, od rozjazdów semaforów itd
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS