PKP PLK zakłada budowę tymczasowego przejścia dla pieszych w Kutnie, umożliwiającego przemieszczanie się podróżnych na perony oraz przekraczanie linii kolejowej przez mieszkańców. Udostępnienie tymczasowego przejścia planowane jest w listopadzie.
Poseł Tomasz Rzymkowski zwrócił uwagę, że remont tunelu pod stacją kolejową w Kutnie to poważna przeszkoda komunikacyjna dla ruchu pieszego. – Mieszkańców martwi aż dwuletni okres wyłączenia z użytku przejścia podziemnego, a zaproponowana przez wykonawcę, firmę Strabag, alternatywa dla ruchu pieszego w postaci wiaduktu w ciągu ul. Łęczyckiej nie jest dogodnym rozwiązaniem ze względu na znaczne oddalenie od dworca kolejowego. Społeczność Kutna bulwersuje brak wcześniejszej informacji o zaplanowanym remoncie i wynikających z niego utrudnieniach – pisze poseł w interpelacji do MIB.
Jak podaje, prezydent Kutna Zbigniew Burzyński twierdzi, że o terminie zamknięcia przejścia podziemnego dowiedział się zaledwie tydzień wcześniej od wykonawcy inwestycji, firmy Strabag, a od PKP nie otrzymał korespondencji na ten temat.
W odpowiedzi na pytania w tej sprawie wiceminister Andrzej Bittel poinformował, że na etapie przygotowania do inwestycji PKP PLK nie planowała całkowitego zamknięcia dla ruchu pieszego przejścia podziemnego pomiędzy ulicami 3-go Maja a Siemiradzkiego, zakładając prowadzenie robót przy równoległym prowadzeniu ruchu pieszych. Jednak w trakcie przygotowania do rozpoczęcia prac wykonawca (Strabag) wskazał na brak możliwości realizacji prac w zakresie przejścia podziemnego zgodnie z przyjętymi wcześniej założeniami z uwagi na zły stan techniczny jego elementów. – W związku z koniecznością zamknięcia przedmiotowego przejścia wykonawca opracował projekt czasowej organizacji ruchu na potrzeby poprowadzenia obejścia dla pieszych – informuje, zapewniając, że projekty był konsultowany.
Poseł Rzymowski zaproponował budowę kładki dla pieszych w ciągu ulic Pałacowej i Sienkiewicza, ale zdaniem MIB realizacja takiego rozwiązania obok konieczności opracowania dokumentacji oraz pozyskania niezbędnych pozwoleń i uzgodnień wiąże się dodatkowo z poważnym ryzykiem wystąpienia kolizji z istniejącą i projektowaną infrastrukturą. – Długość procesu przygotowania, realizacji oraz procedury odbioru i dopuszczenia do użytkowania należy szacować na 1-1,5 roku. Z uwagi na krótki okres wykorzystania postulowanej kładki po jej budowie w ocenie PKP PLK realizacja takiego zadania nie jest zasadna – informuje Bittel.
Na pocieszenie podaje, że w celu usprawnienia ruchu pieszego, w miarę postępu robót PKP PLK zakłada budowę w przedmiotowej lokalizacji tymczasowego przejścia dla pieszych umożliwiającego przemieszczanie się podróżnych na perony oraz przekraczanie linii kolejowej przez mieszkańców. Udostępnienie tymczasowego przejścia planowane jest jeszcze w listopadzie. – Przejście zostanie oznaczone i ogrodzone płotkami ażurowymi zabezpieczającymi przed wstępem na teren robót oraz wzmocnione wysiewkami z tłucznia –podsumowuje wiceminister.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.