Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", prawdopodobną przyczyną piątkowych problemów ze sprzedażą biletów PKP Intercity były awarie łączności międzynarodowej.
W piątek
informowaliśmy o utrudnieniach dotyczących zakupu biletów w internetowym serwisie sprzedaży biletów e-IC oraz przez aplikację mobilną IC Mobile Navigator. Utrudnienia trwały od godz. 11:20 do godz. 19:40.
PKP Intercity poinformowało w piątek na swojej stronie internetowej, że utrudnienia były spowodowane problemami po stronie dostawcy usługi. Dlatego też podaliśmy, że chodzi o spółkę PKP Informatyka. Jak się okazuje – niesłusznie. Rzeczniczka spółki Ewa Jońska podkreśla, że problem leżał poza PKP.
– System działał, ale czasy odpowiedzi na zapytania kierowane z tych dwóch kanałów sprzedaży były dłuższe. Dla pasażera kupującego bilet przez www lub aplikację mobilną, oznaczało to dłuższe niż zazwyczaj oczekiwanie na realizację kolejnych kroków w procesie zakupu – mówi Jońska i dodaje, że prawdopodobną przyczyną opóźnień były awarie łączności międzynarodowej, które wystąpiły u sąsiednich przewoźników. – One wywołały ciąg zdarzeń, które wypłynęły na opóźnienia w działaniu sprzedaży internetowej i aplikacji IC Mobile Navigator – wskazuje rzeczniczka.
Obie spółki podkreślają, że w piątek wspólne działania PKP Informatyki i PKP Intercity skoncentrowały się na jak najszybszym przywróceniu pełnej sprawności usługi. Natomiast dokładana analiza przyczyn opóźnień wciąż jeszcze trwa.