szukaj
Śledź nas:

Alstom podpisał umowę na utrzymanie pociągów regionalnych w Szwecji przez 8 lat

| inf. prasowa 24.08.2017 28

Alstom podpisał umowę na utrzymanie pociągów regionalnych w Szwecji przez 8 lat
fot. Alstom
Alstom i spółka Arriva podpisały umowę dotyczącą utrzymania przez 8 lat 99 pociągów regionalnych Alstom Coradia Nordic, należących do Skånetrafiken, nazywanych również Pågatågen. Wartość umowy wynosi w przybliżeniu 135 milionów euro. Rozpoczęcie czynności utrzymania jest planowane na grudzień 2018 r.
Spółka Arriva uzyskała zamówienie na obsługę pociągów, a Alstom został wskazany w złożonej ofercie jako dostawca rozwiązania w zakresie utrzymania. Zakres zamówienia przydzielony spółce Alstom obejmuje pełne utrzymanie z wyjątkiem czyszczenia. W ramach tego zamówienia Alstom będzie korzystać ze swoich ultranowoczesnych narzędzi cyfrowych, na przykład ze stosowanego w utrzymaniu zapobiegawczym rozwiązania TrainTracer, które umożliwia gromadzenie istotnych danych na temat pociągu. Jest to część rozwiązania HealthHub, które z kolei jest powiązane z platformą HealthHub, co umożliwia automatyzację pewnych zadań, jak na przykład alarmów, oraz przewidywanie napraw. Prace będą realizowane w zajezdni w Raus w Helsingborgu.

– To zamówienie wzmacnia pozycję grupy Alstom jako dostawcy wysokiej jakości usług utrzymania posiadającego solidną i długotrwałą obecność na szwedzkim rynku. W ramach tego nowego zadania grupa Alstom będzie utrzymywać całą flotę pojazdów Coradia Nordic w Szwecji, dzięki czemu będzie mogła wykorzystać efekt synergii występujący pomiędzy projektami. Ponadto dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi z dziedziny cyfryzacji utrzymania zapobiegawczego jeszcze bardziej zwiększymy niezawodność oraz poprawimy osiągi floty – powiedział Björn Asplund, Dyrektor Zarządzający Alstom Szwecja.

– Bardzo cieszymy się z tego, że możemy pracować razem z grupą Alstom i uważamy ją za solidnego i stabilnego dostawcę usług w zakresie utrzymania z bogatym międzynarodowym doświadczeniem. Alstom zna te pociągi lepiej niż ktokolwiek inny i mamy ogromne zaufanie do ich metod utrzymania. Współpracujemy już z grupą Alstom w podobnym systemie na potrzeby Östgötapendeln, gdzie kilkukrotnie pobiliśmy rekord dostępności pociągów – powiedział Johan Åhlander, dyrektor generalny Arriva Szwecja.

Alstom obecnie realizuje dostawy 30 dodatkowych pociągów regionalnych Coradia Nordic X61 dla Skånetrafiken, które dołączą do 69 już dostarczonych pojazdów. Zgodnie z zamówieniem grupa Alstom dostarczyła do maja 2017 roku 11 pociągów, a ostatnią partię 19 pojazdów dostarczy pomiędzy majem 2018 roku i styczniem 2019 roku. Dostarczony do Skånetrafiken pociąg Coradia Nordic składa się z czterech wagonów, mierzy łącznie 74 metrów długości i może pomieścić maksymalnie 510 pasażerów. Pociąg ten będzie podróżował z maksymalną prędkością 160 km/h. Jego produkcja jest realizowane w zakładzie grupy Alstom w Salzgitter w Niemczech.

Od 2002 roku przewoźnikom kolejowym w krajach nordyckich, w tym SLL, Norrtåg, Västtrafik i Östgötatrafiken, zostało sprzedanych ponad 300 regionalnych EZT Coradia. W całej Europie łącznie sprzedano ponad 3000 pociągów regionalnych Coradia i są one obecnie eksploatowane w Danii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Portugalii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szwecja (46)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szwecja (46)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS