Warszawska Szybka Kolej Miejska ogłosiła przetarg na całodobową ochronę stacji techniczno-postojowej Szczęśliwice oraz stacjonujących na jej terenie elektrycznych zespołów trakcyjnych. Ochroniarze mają za zadanie przede wszystkim chronić tabor przed grafficiarzami, którzy narażają spółkę na spore straty.
Okres świadczenia usług ochrony stacji postojowej Szczęśliwice obejmuje termin od 1 września 2012 r. do 31 sierpnia 2014 roku. Miejscem świadczenia usług będzie stacja techniczno - postojowa Szybkiej Kolei Miejskiej znajdująca się w Warszawie przy ul. Potrzebnej 54. Obszar stacji techniczno-postojowej Warszawa Szczęśliwice zajmuje obszar o powierzchni około 20 hektarów. Na jej terenie znajdują się 22 obiekty budowlane. Łączna długość torów znajdujących się na obszarze stacji to około 17 km, a długość sieci trakcyjnej to 7,5 km. Teren w większości otoczony jest murem.
Ochrona ma polegać na całodobowej kontroli dostępu do terenu, kontroli osób wchodzących i wychodzących, całodobowym nadzorze nad stacjonującymi jednostakami SKM - przede wszystkim zapowieganie aktom wandalizmu (graffiti, wybijaniu szyb, innym dewastacjom).
Pracownicy ochrony powinni być wyposażeni w jednolite umundurowanie, środki łączności bezprzewodowej oraz identyfikatory osobiste. Każda zmiana to ochrona zapewniana przez czterech pracowników.
W tej chwili SKM maw posiadaniu 28 pojazdów. W chwili podpisania umowy zamawiający będzie dysponował 31 pojazdami, nad którymi nadzór będą sprawować ochroniarze. Wynajęcie firmy ochroniarskiej ma przede wszystkim uchronić pojazdy SKM przed grafficiarzami, którzy często narażają przewoźnika na straty finansowe.
Oferty w przetargu można składać do 25 lipca.
Szybka Kolej Miejska otrzymała teren stacji postojowo-technicznej w dwudziestoletnią dzierżawę, co umożliwi zainwestowanie w przystosowanie terenu do potrzeb zaplecza taborowego stołecznej spółki i zwrot amortyzacji. SKM ma tu zainwestować 30 mln złotych w ciągu trzech lat. Obecnie trwa zmontaż finansowy projektu. Na Szczęśliwicach będą wykonywane czynności 1 i 2 poziomu utrzymania pociągów, czyli te najczęściej wykonywane, takie jak bieżące czyszczenie i naprawy. Do czasu zakończenia procesu inwestycyjnego pociągi SKM są odstawiane na Szczęśliwice na postój nocny.