Nad peronami stacji Katowice powstaje nowoczesna hala peronowa. Dwa perony i dwa tory już są pod dachem. Stacja Katowice będzie czwartą w Polsce tak dużą stacją w pełni zakrytą halą peronową.
Już od połowy roku pasażerowie korzystają z zadaszonego peronu numer 2. Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe kończą modernizację peronu numer 3, nad którym już jest kolejna częŚć zadaszenia. Obecnie prowadzone są roboty związane z układaniem nawierzchni peronu z kostki brukowej oraz układaniem torów przy peronie. Sporo zmian pasażerowie mogą dostrzec w przejŚciach podziemnych. W zachodnim, Środkowym i wschodnim korytarzu wymieniana jest posadzka a Ściany wykonane z trawertynu, z początku lat 70. gdy budowano stację, są pieczołowicie konserwowane. W przejŚciu Środkowym wkrótce rozpocznie się montaż schodów ruchomych oraz wind przeznaczonych dla niepełnosprawnych i osób z dziećmi w wózkach czy podróżnych z cięższym bagażem. Docelowo, z Środkowego korytarza na każdy peron będą prowadziły podwójne schody ruchome oraz windy – zakończenie montażu tych udogodnień planowane jest do końca października. Zakończenie całoŚci prac modernizacyjnych peronu 3 przewidywane jest do końca wrzeŚnia i wówczas wykonawca przystąpi do robót na peronach pierwszym i czwartym.
Przyjęta organizacja robót ogranicza utrudnienia związane z obsługą pasażerów do niezbędnego minimum dlatego kolejne prace wykonywane są etapami, peron po peronie. Dzięki temu zawsze czynne są trzy perony, natomiast jeden jest czasowo wyłączony z eksploatacji.
Efektem prac prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe na stacji w Katowicach będzie nie tylko rozległa hala peronowa, przykrywająca wszystkie tory i perony ale odnowione perony, elektroniczne wyŚwietlacze z rozkładami jazdy czy estetyczne obiekty małej architektury, jak: ławki, kosze na Śmieci, tablice informacyjne czy zegary. Obok prac estetyzacyjnych prowadzone są zadania usprawniające ruch pociągów. Wymieniono już ok. 4 km torów, zamontowano tłumiące drgania maty wibroizolacyjne, wykonano odwodnienie i izolację konstrukcji przejŚć pod torami, przebudowano instalację wodociągową i przeciwpożarową, a także instalację oŚwietleniową oraz przebudowano sieć trakcyjną nad torami.
Całkowity koszt modernizacji stacji wynosi około 65 mln zł. Zakończenie robót zaplanowano do końca 2012 roku.