NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Warszawa: Pasażerowie nie będą biegać po schodach w Radości. PLK zmienia plany

| Jakub Madrjas 23.04.2018 29

Warszawa: Pasażerowie nie będą biegać po schodach w Radości. PLK zmienia plany
fot. Cezary Piwowarski CC BY-SA 3.0
Warszawa: Pasażerowie nie będą biegać po schodach w Radości. PLK zmienia plany
Warszawa: Pasażerowie nie będą biegać po schodach w Radości. PLK zmienia plany
Jak dowiedział się Rynek Kolejowy, PKP PLK wyjdzie naprzeciw pasażerom i zmieni projekt przystanku Warszawa Radość. Pierwotna koncepcja przewidywała aż trzykrotne pokonywanie schodów w drodze na przystanki autobusowe.
Chodzi o kolejny etap prac na linii nr 7 – tym razem na odcinku Warszawa Wschodnia – Otwock, gdzie PLK planuje m.in. budowę trzeciego toru. Trwają przygotowania do realizacji inwestycji, która zmieni oblicze linii otwockiej. Linia nie tylko zyska większą przepustowość – PLK planuje także m.in. likwidację kolejnych przejazdów kolejowych poprzez budowę tuneli drogowych. W październiku ubiegłego roku pojawiły się kontrowersje dotyczące planów w tym zakresie dla przystanku PKP Warszawa Radość.

W ramach inwestycji przejazd kolejowy przy przystanku, w ciągu ulic Panny Wodnej i Izbickiej ma zastąpić tunel dla samochodów i komunikacji miejskiej. W tunelu mają powstać przystanki autobusowe, jednak zamiast bezpośredniego zejścia do nich z peronu, zaplanowano dla pasażerów trzykrotne przejście po schodach – najpierw pod tory, potem na powierzchnię, a następnie do tunelu drogowego. O sprawie napisała „Gazeta Stołeczna", która podkreślała, że podobny tunel planowany w Falenicy zostanie wyposażony w bezpośrednie dojście do oddalonego tylko o 40 m peronu kolejowego.

Kontrowersyjny projekt przesiadek

Jak tłumaczył w ubiegłym roku „Rynkowi Kolejowemu” Łukasz Kwasiborski z PKP PLK, peron na przystanku Warszawa Radość oddalony będzie o ok. 120 m od planowanej lokalizacji tunelu drogowego, a warianty opracowane dla Radości od zawsze uwzględniały konieczność trzykrotnego korzystania ze schodów (wind) przez pasażerów przesiadających się z pociągów do komunikacji miejskiej w ciągu ul. Panny Wodnej – Izbicka (i odwrotnie). – Ewentualne bezpośrednie połączenie tunelu z peronem możliwe byłoby jedynie poprzez budowę dojścia w międzytorzu (pomiędzy torami o bardzo dużym natężeniu ruchu), wraz z koniecznością przebudowy układu torowego na przystanku, która nie wchodzi w zakres projektu. Ponadto nie zmieniłoby to znacząco sposobu dojścia do peronów. Pasażerowie musieliby wyjść z tunelu drogowego na poziom torów, przejść międzytorzem, zejść do przejścia pod peronami i znów wyjść na peron – tłumaczył.

Przeciwko temu rozwiązaniu zaprotestował warszawski samorząd. Kilka miesięcy temu ówczesny rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow podkreślał, że w uwagach miasta Warszawy przekazanych w sierpniu 2017 r. do PKP PLK była artykułowana prośba o rozważenie możliwości stworzenia bezpośredniego zejścia na przystanki z peronu. Zaznaczył tez, że prace koncepcyjne jeszcze trwają i dyskutowane rozwiązania nie są ostateczne.

Jest deklaracja PLK – będą łatwiejsze przesiadki

Zgodnie z tymi informacjami „Rynek Kolejowy” postanowił śledzić kwestię bardzo ważnych dla pasażerów kolei i komunikacji wygodnych przesiadek. Jak poinformował nas dziś (23 kwietnia) Karol Jakubowski z PKP PLK, udało się osiągnąć sukces. – W ramach prac nad koncepcją przebudowy linii Warszawa – Otwock [zdecydowano, że] PKP Polskie Linie Kolejowe wydłużą peron na przystanku w Radości w stronę tunelu drogowego i połączą go bezpośrednio (dojście, schody i windy) z przystankami ZTM w tunelu drogowym – zadeklarował przedstawiciel PLK.

Zmiana jest efektem wciąż trwających konsultacji na temat inwestycji. – Rozwiązanie jest wyjściem naprzeciw pasażerom korzystającym z komunikacji ZTM i kolejowej – podkreślił Karol Jakubowski. Jak wyjaśnił, zarządca infrastruktury postanowił rozszerzyć zakres projektu i zmienić układ torów tak, by możliwe było wydłużenie peronu w stronę przystanków autobusowych w tunelu. Bez wątpienia ułatwi to przesiadki i zachęci pasażerów do korzystania z transportu zbiorowego.

Modernizacja odcinka linii nr 7 Warszawa Wschodnia – Otwock ma kosztować ponad 630 milionów złotych. Realizacja przewidywana jest latach 2020–22. Więcej na temat założeń inwestycji piszemy tutaj.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS