NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Ukraińskie Koleje rozmawiają z Pesą o współpracy

| lm/jm, Rynek Kolejowy 08.09.2016 104

Ukraińskie Koleje rozmawiają z Pesą o współpracy
Fot. Slawomir Kołtuński, CCA-SA 3.0
Jak udało się potwierdzić „Rynkowi Kolejowemu”, do producentów biorących udział w procesie przeobrażeń na ukraińskiej kolei ma wkrótce dołączyć bydgoska Pesa.
Współpraca z firmami zagranicznymi to jeden z głównych postulatów planu Wojciecha Balczuna, który od kwietnia restrukturyzuje Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ). Podpisał już listy intencyjne o współpracy m.in. z Bombardierem, Newagiem czy PKP LHS. We wtorek (6 września) w Krynicy doszło do kolejnego wydarzenia – we współpracę została zaangażowana PKP Energetyka.

Jak tłumaczy „Rynkowi Kolejowemu” Balczun, UZ podpisuje memoranda o współpracy z rożnymi podmiotami. – Później będą ogłaszane przetargi z zachowaniem wszelkich przepisów oraz z równym dostępem dla wszystkich producentów – zapewnia prezes Kolei Ukraińskich. Dodaje też, że będą to międzynarodowe postępowania przetargowe, w których będą mogły wystartować także polskie firmy.

Pesa też będzie modernizować ukraińską kolej

Jak przyznaje Wojciech Balczun, trwają rozmowy z kolejnym polskim producentem – Pesą. – Myślę, że wkrótce zakończą się powodzeniem – stwierdził. Podobne nastroje panują też w Pesie. Producent nie chce jednak rozmawiać o szczegółach przed podpisaniem memorandum. Wydaje się, że może to nastąpić podczas zbliżających się targów Innotrans w Berlinie.

Co Pesa może zrobić dla Ukrainy? Najłatwiej będzie powrócić do produkcji pociągów spalinowych. Warto pamiętać, że po torach naszego wschodniego sąsiada jeździ już od lat kilkanaście pociągów spalinowych typów 620M i 630M. Na Ukrainę trafił też jeden pojazd inspekcyjny typu 610M – co ciekawe, korzystał już z niego Wojciech Balczun. Pesa mogłaby również wziąć udział w dostawach i modernizacjach lokomotyw. Mniej prawdopodobne są dostawy elektrycznych zespołów trakcyjnych, a produkcję wagonów towarowych można z góry wykluczyć.

To nie koniec działań polskiego producenta na Ukrainie. Niedawno Pesa  dostarczyła do Kijowa pierwszy tramwaj typu Fokstrot. Pojazd został wprowadzony do eksploatacji i już wozi mieszkańców stolicy kraju.

Czy Ukraina ma pieniądze na polskie pociągi?

Wojciech Balczun zapewnia, że Ukrzaliznycia ma pieniądze na inwestycje. Już na koniec tego roku wynik finansowy ma być minimalnie dodatni lub zerowy. Strata firmy za zeszły rok wynikała jego zdaniem przede wszystkim z niekorzystnego kursu hrywny. Więcej na temat zmian w Kolejach Ukraińskich pisaliśmy tutaj.

Warto również pamiętać o pomocy w formie nisko oprocentowanych kredytów i dotacji, które mogą trafić na Ukrainę z Unii Europejskiej lub z budżetu krajowego. Polskie firmy – o ile wygrają w przetargach – będą mogły z nich w ten sposób skorzystać.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (226)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Ukraina (226)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS