Ciekawe starcie miało miejsce w przetargu na remont linii kolejowej nr 22 na odcinku Radzice – Radom. Ostatecznie tylko dwóch oferentów z ośmiu walczyło o kontrakt.
PKP PLK wybrały wykonawcę drugiego etapu prac na linii kolejowej nr 22 na odcinku Radzice – Radom. Fragment, którego będą dotyczyć prace budowlane, leży na terenie dwóch województw. Odcinek Radzice – Drzewica leży na terenie województwa łódzkiego, a odcinek Drzewica – Radom Krychnowice na terenie województwa mazowieckiego.
Zwrot akcji w przetarguPo otwarciu ofert okazało się, że zgłosiło się aż osiem podmiotów. Najniższą cenę zaoferowało Przedsiębiorstwo Remontowo – Budowlane TOR – 42 mln zł brutto. Oprócz tej firmy, oferty złożyły też KZN Rail, PNiUIK, ZUE, Colas Rail, Swetelsky Rail, Schweerbau oraz Transkol. Tradycyjnie wszystkie firmy zaoferowały maksymalny okres gwarancji i rękojmi (72 miesiące), co było jedynym kryterium pozacenowym.
Wydawało się, że cena zadecyduje o wygranej, a Przedsiębiorstwo TOR może być pewne zwycięstwa. Okazało się, jednak, że PKP PLK wykluczyły aż sześć ofert w przetargu i ostatecznie o miano najkorzystniejszej oferty walczyło wyłącznie dwóch oferentów. Pod uwagę brane były wyłącznie oferty firm Swetelsky Rail oraz Transkol. I to właśnie oferta tej drugiej została uznana za najkorzystniejszą. Firma zaproponowała, że wykona prace za 45,4 mln zł brutto. Budżet zamawiającego w tym zamówieniu wyniósł 52,9 mln zł brutto.
Zakres pracDo zadań przyszłego wykonawcy należeć będzie zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych. W myśl założeń, linia 22 realizowana ma być według założeń Standardów Technicznych M120. Oznacza to, że maksymalna prędkość pociągów pasażerskich na tej trasie będzie wynosić do 120 km/h, a towarowych – 80 km/h.
Wykonawca będzie zobowiązany do kompleksowej wymiany wszystkich elementów torowiska, wymiany zwyczajnych rozjazdów na typ 60E1 na podrozjazdnicach strunobetonowych oraz przebudowy wewnętrznych i zewnętrznych urządzeń srk z dostosowaniem do zmienionego układu torowego na stacji Drzewica. W związku z przebudową układu torowego stacji i zastąpieniem starych rozjazdów nowymi, wykonawca dokona także przewieszenia sieci trakcyjnej. Mosty, wiadukty i przepusty nie są objęte zakresem inwestycji.
Osiem etapów inwestycjiLinia nr 22 jest linią zelektryfikowaną, a na fragmencie od 29 do 80 km także linią dwutorową. Stan podkładów na linii PKP PLK w wielu fragmentach określany jest jako zły. Pociągi jeżdżą tutaj z prędkością pomiędzy 80 a 60 km/h. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy na niektórych odcinkach pojawia się ograniczenie prędkości do 40 km/h. PKP PLK przewidziały aż osiem etapów inwestycji dla tego zadania. Więcej o tym piszemy
tutaj.
Dzięki realizacji drugiego etapu inwestycji, cały ciąg łączący województwo łódzkie z południowym Mazowszem ciąg biegnący z Koluszek przez Tomaszów Mazowiecki i Drzewicę do Radomia będzie w dobrym stanie technicznym.