Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Sosnowiec Jęzor – poligon innowacyjności (2)

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
KZN Bieżanów

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Sosnowiec Jęzor – poligon innowacyjności (2)
Samoregulujące zamknięcia klamrowe i stabilizatory położenia iglic to najnowsze rozwiązania Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów”. Poligonem na którym potwierdzana jest ich wysoka przydatność i konkurencyjność jest stacja Sosnowiec Jęzor.

Nowe rozwiązania konstrukcyjne KZN „Bieżanów” zabudowane w tej lokalizacji, stanowią kolejny, istotny krok w rozwoju technologii rozjazdowych połączony z przełamywaniem branżowych monopoli. 

 

Pozytywna stabilizacja

Testowane w Sosnowcu stabilizatory położenia iglic (SPI) są dedykowane dla rozjazdów kolejowych zwyczajnych typu 49E1 i 60E1 o promieniu toru zwrotnego R=300 m przewidzianych do prędkości 160 km/h. Mają one za zadanie utrzymać minimalną - wymaganą przepisami - odległość pomiędzy opornicą, a odsuniętą od niej iglicą w najwęższym miejscu w zwrotnicy, a jednocześnie dociskać przeciwległą iglicę dolegającą do opornicy. Stabilizatory SPI, mogą być stosowane wymienienie z obecnie stosowanymi stabilizatorami konkurencji, przy czym konstrukcja KZN pozwala na płynną regulację odlegania iglicy przy użyciu tzw. rzymskiej śruby bez konieczności uciążliwego zdejmowania uchwytu ze stopy iglicy. Testowane są dwa rozwiązania, różnią się one sposobem mocowania do iglicy. Bardziej zawansowane SPI-2 nie wymaga wykonywania w stopach iglic otworów ani dodatkowego frezowania ich stóp, posiada bowiem odpowiednio wyprofilowany uchwyt, obejmujący je od spodu. Ma też zwartą budowę i żaden z jego elementów nie wymaga demontażu w czasie podbijania rozjazdu.

- Wybierając model rozwoju przez innowacje wsiedliśmy na… „technologiczny rower”. Teraz musimy mocno pedałować by nie tyle się nie przewrócić, co raczej szybciej i skuteczniej przeganiać konkurencję – mówi Jacek Paś, członek zarządu – dyrektor rozwoju i handlu KZN „Bieżanów”. - Kolejne wynalazki, takie jak stabilizatory czy zamknięcia nastawcze, są dowodem ciągłości technologicznego doskonalenia naszej organizacji – podkreśla Paś.
Urządzenia zamontowane zostały w rozjazdach kolejowych w torach zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i są przedmiotem prób oraz badań eksploatacyjnych prowadzonych przez Instytut Kolejnictwa w Warszawie w ramach procedury dopuszczania do stosowania na liniach kolejowych SMS-PW-17. Podlegają one ochronie patentowej Urzędu Patentowego RP.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Zobacz również:

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Zobacz również:

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5