Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prace studialne nad wariantem modernizacji linii 202 z poślizgiem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Prace studialne nad wariantem modernizacji linii 202 z poślizgiem
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plPrace studialne nad wariantem modernizacji linii 202 znów się opóźniają
Mimo że efekty prac nad studium wykonalności modernizacji linii 202 mieliśmy poznać w trzecim kwartale 2016, PKP PLK wciąż nie otrzymały kompletu dokumentów od ich wykonawcy.

Najbardziej kontrowersyjnym elementem planowanej modernizacji linii 202 jest zagadnienie budowy – lub nie – drugiego toru na odcinku Lębork – Słupsk. Natomiast budowa dodatkowych torów dedykowanych SKM pomiędzy Wejherowem a Rumią, oraz budowa drugiego toru szlakowego pomiędzy Wejherowem a Lęborkiem jest już raczej przesądzona, o czym piszemy tutaj.

Brak analizy korzyści i kosztów

– Decyzji na temat budowy drugiego toru na odcinku Lębork – Słupsk jeszcze nie ma. Powodem jest brak merytorycznego dokumentu (Analiza Kosztów i Korzyści), który przygotowuje wykonawca dokumentacji przedprojektowej – informuje Ewa Symonowicz-Ginter z biura prasowego PKP PLK. Dokument ten, według deklaracji wykonawcy, ma zostać wkrótce złożony. – Jeśli będzie spełniał wszystkie wymagania określone w umowie, to w niedługim czasie decyzja co do wyboru wariantu zostanie podjęta – dodaje przedstawicielka PLK.

Poprzednio termin wskazania wariantu modernizacji był już przesuwany. Jak informował w lipcu bieżącego roku rzecznik prasowy PKP PLK, na zmianę terminu zakończenia prac nad dokumentem miały wpływ m.in. uzgodnienia planów budowy trasy szybkiego ruchu pomiędzy Wejherowem a Słupskiem (droga S6) oraz uwagi, jakie PLK przekazało wykonawcy do pierwotnego projektu.

Linia 202 na liście podstawowej

Rozpoczęcie robót budowlano–montażowych na odcinku objętym projektem, tj. Gdynia Chylonia – Słupsk planowane jest w 2020 roku. Prace potrwają zapewne do 2023, czyli do momentu w którym skonsumować trzeba będzie unijne środki. Na razie wiadomo, że na większości modernizowanego fragmentu linii 202 prędkość szlakowa zostanie podniesiona do 160 km/h.

W obecnym Krajowym Programie Kolejowym modernizacja linii 202 nadal znajduje się na liście podstawowej projektów kierowanych do realizacji. Jej deklarowany koszt wzrósł z 1,5 mld zł do 2 mld.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5