Przewozy Regionalne uruchomiły cztery dodatkowe połączenia z Zakopanego do Krakowa z okazji Pucharu Świata w skokach narciarskich, który odbył się 27 i 28 stycznia. Przewoźnik ogłosił sukces akcji przewozowej.
Oprócz dodatkowych składów w podwójnym zestawieniu, które kursowały z Zakopanego do Krakowa w sobotę i w niedzielę, Polregio wzmocniło dodatkowymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi pociągi kursujące w stałej ofercie. – Odpowiednio wcześniej przygotowany rozkład jazdy wraz z konkurencyjną ceną za przejazd sprawiły, że tylko w pociągach specjalnych Polregio przewiozło blisko 1050 pasażerów – informuje operator.
Przewoźnik zapewnia, że na stacji Zakopane jego pracownicy monitorowali sytuację na bieżąco, reagując na zwiększone zainteresowanie przejazdami z Zakopanego w kierunku Krakowa. – Wyjazd pasażerów z Zakopanego odbywał się płynnie i bez zakłóceń. Pasażerowie szczególnie docenili fakt, że Przewozy Regionalne były jedynym przewoźnikiem, który obsługiwał wszystkie stacje i przystanki pomiędzy tymi miastami (poza Rabką-Zdrojem, gdzie podwójny skład był zbyt długi względem peronu ) – informuje rzecznik prasowy PR Dominik Lebda.
– Jesteśmy zadowoleni z zainteresowania, jakim cieszyły się nasze pociągi specjalne. To dowód na to, że dobrze przygotowana oferta zbudowana na wieloletnim doświadczeniu w obsłudze trasy do Zakopanego jest dla pasażerów atrakcyjna. To również efekt dobrej współpracy m.in. z PKP Intercity i PKP Polskimi Liniami Kolejowymi. Pasażerowie szczególnie docenili fakt pomocnej obsługi dostępnej na stacji Zakopane oraz to, że oferta Polregio dostępna jest na największej liczbie stacji i przystanków pomiędzy stolicą Małopolski i stolicą Podhala. To ważny element w okresie wzmożonego ruchu turystycznego – powiedział Andrzej Siemieński, Dyrektor Przewozów Regionalnych Oddziału Małopolskiego.
Obsługą powrotów z ferii w Tatrach oraz zawodów narciarskich zainteresował się Urząd Transportu Kolejowego, który przeprowadził szereg kontroli i nie znalazł nieprawidłowości. Zadowolone z akcji przewozowej było też PKP Intercity. UTK poprosił również o dodatkowy pociąg Koleje Małopolskie, jednak cieszył się on mniejszym zainteresowaniem.
Więcej na ten temat piszemy tutaj.