NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Podkarpackie: Są efekty Wojewódzkiego Funduszu Kolejowego

| jar, Rynek Kolejowy 23.02.2017 49

Podkarpackie: Są efekty Wojewódzkiego Funduszu Kolejowego
fot. Rafał Jasiński
W ubiegłym roku staraniem zainteresowanych samorządów lokalnych oraz władz regionu uruchomiony został Wojewódzki Fundusz Kolejowy. W pierwszym roku funkcjonowania nowatorskiego instrumentu finansowania inwestycji zrealizowano kilka zadań o łącznej wartości 831 550 złotych. Przedsięwzięcie będzie kontynuowane co najmniej do 2019 r.
Wojewódzki Fundusz Kolejowy...

to wspólna inicjatywa Województwa Podkarpackiego oraz zainteresowanych jednostek samorządu terytorialnego, położonych w regionie odcinków linii kolejowych nr 68 Lublin – Przeworsk, nr 71 Rzeszów – Ocice, nr 91 Kraków Główny – Medyka, nr 101 Munina – Hrebenne, nr 106 Rzeszów Główny – Jasło i nr 108 Stróże – Krościenko. Łącznie w przedsięwzięciu bierze udział 30 gmin oraz Województwo Podkarpackie. Projekt polega na wsparciu finansowym udzielanym wzajemnie przez samorządy przy realizacji niewielkich inwestycji infrastrukturalnych takich jak budowa parkingów, dojść i dojazdów przy stacjach i przystankach. Wskazano także na możliwość wykonywania inwestycji na terenach kolejowych, np. budowy nowych przystanków i modernizację już istniejących. Działania te mają stanowić element poprawy wizerunku transportu kolejowego, przez co zachęcić do korzystania z pociągów pasażerskich.

Zrealizowane zadania za ponad 800 tys. zł

Jak informuje „Rynek Kolejowy” Monika Konopka z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, w 2016 r. zrealizowanych zostało 6 projektów. Ich łączna wartość to ok. 831 tys. złotych. Samorządy udzieliły sobie wzajemnych dotacji w wysokości ok. 430 tys. zł. W tej kwocie 80 tys. złotych stanowiły środki wyasygnowane z budżetu województwa.

Jak wynika z informacji udzielonej przez przedstawiciela samorządu województwa podkarpackiego, w pierwszym roku funkcjonowania Wojewódzkiego Funduszu Kolejowego wykonano inwestycje... drogowe. Dotyczyły one budowy parkingów, dojazdów i dojść do terenów kolejowych, a także ich oświetlenia. Lista zrealizowanych projektów (począwszy od zadań o najwyższej wartości) jest następująca:
– "Budowa miejsc postojowych przy budynku dworca kolejowego w Targowiskach", beneficjent Gmina Miejsce Piastowe, wartość projektu 198 273,13 zł, dofinansowanie 40 tys. zł,
– "Budowa miejsc postojowych wraz z droga dojazdową do terenów kolejowych w Horyńcu-Zdroju", beneficjent Gmina Horyniec Zdrój, wartość projektu 178 078,48 zł, dofinansowanie 80 tys. zł,
– "Modernizacja parkingów i dróg przejazdowych zintegrowanego węzła przesiadkowego pomiędzy różnymi środkami transportu pasażerskiego w Sędziszowie Małopolskim", beneficjent Gmina Sędziszów Małopolski, wartość projektu 141 690,19 zł, dofinansowanie 80 tys. zł,
– "Budowa parkingu przy ul. Decowskiego służącego komunikacji kolejowej w obrębie przystanku Krosno – Polanka", beneficjent Miasto Krosno, wartość projektu 141 448,95 zł, dofinansowanie 40 tys. zł,
– "Budowa oświetlenia miejsc postojowych przy dworcu PKP w Boguchwale", beneficjent Gmina Boguchwała, wartość projektu 95 173,51 zł, dofinansowanie 70 tys. zł,
– "Budowa parkingu wraz z oświetleniem i dojściem do kolejowego przystanku osobowego – Rogoźnica na linii kolejowej nr 71", beneficjent Gmina Głogów Małopolski, wartość projektu 76 892,30 zł, dofinansowanie 50 tys. zł.

Nie zabrakło trudności

Nie udało zrealizować się dwóch zadań – "Budowa sanitariatu przy pasażerskim dworcu kolejowym Stalowa Wola" (odpowiedzialne za zadanie jest Miasto Stalowa Wola) oraz "Budowa parkingu przy stacji kolejowej w Kalembinie" (Gmina Wiśniowa). Jak informuje Monika Konopka, realizacja zadań nie była możliwa ze względu na trudności formalno-prawne, które pojawiły się w trakcie ich realizacji. Uniemożliwiły one wykonanie projektów w ubiegłym roku. – Inwestycje powyższych samorządów będą realizowane w roku bieżącym – zapewnia udzielająca informacji „Rynkowi Kolejowemu”.

WFK będzie istniał (co najmniej) do 2019 r.

Projekt będzie kontynuowany w 2017 r. Na razie nie wiadomo, które z samorządów uzyskają wsparcie.
– Na chwilę obecną nie została jeszcze zatwierdzona ostateczna lista beneficjentów oraz inwestycji, które będą realizowane w ramach projektu w 2017 r. – wyjaśnia Monika Konopka.

Jednak informacje o beneficjentach i projektach pojawiły się w lokalnych mediach. W serwisie informacyjnym "iSanok" można przeczytać, że ze wsparciem z WFK wybudowane zostaną miejsca postojowe w Zagórzu, zaś w Sanoku będzie wyremontowana kładka nad torami.

W Biurze Prasowym Województwa Podkarpackiego uzyskaliśmy potwierdzenie, że obecna edycja projektu „Wojewódzki Fundusz Kolejowy” zakończy się w 2019 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

podkarpackie (286)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport

Wiecej z regionu:

podkarpackie (286)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS