NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

PKP SKM i PKP LHS wyłączone z zapisu IV Pakietu Kolejowego

| Łukasz Kuś 28.04.2016 47

PKP SKM i PKP LHS wyłączone z zapisu IV Pakietu Kolejowego
fot. Jakub "Flyz1" Maciejewski CC BY-SA 4.0
PKP LHS i PKP SKM w Trójmieście będą mogły zachować swoją dotychczasową strukturę. Spółki te wyłączono z zapisu IV Pakietu Kolejowego, który wymusza oddzielenie zarządcy infrastruktury od przewoźnika. 
W Parlamencie Europejskim dobiegły końca negocjacje nad IV Pakietem Kolejowym – rozporządzeniami regulującymi rynek przewozów kolejowych w Unii Europejskiej. Celem nowych przepisów ma być otwarcie rynku przewozów kolejowych w Europie. Pakiet zawiera m.in. zapisy o konieczności oddzielenia podmiotów zarządzających infrastrukturą kolejową od przewoźników.

Polscy europarlamentarzyści argumentowali, że od tego zapisu powinna zostać wyłączona spółka PKP LHS, która zarówno zarządza liniami kolejowymi, jak też prowadzi przewozy. Zdaniem polskich europosłów rozdzielnie tej spółki mogłoby doprowadzić do spadku jej rentowności i do degradacji infrastruktury.

Argumenty te przekonały negocjatorów i spółka PKP LHS podobnie jak PKP SKM w Trójmieście będą mogły zachować swoją dotychczasową strukturę. – „Starania o wyłączenie LHS spod nowych przepisów trwały od wielu lat. Mimo początkowych oporów, udało się przekonać naszych europejskich partnerów, w tym głównego sprawozdawcę PE w tej sprawie, do konieczności uwzględnienia specyficznej sytuacji tej spółki. Rozdział LHS prowadziłby do stopniowej degradacji infrastruktury i spadku rentowności tej spółki” – przekonuje europoseł PiS Tomasz Poręba.

Unia Europejska dąży do otwarcia rynku kolejowego, co w założeniu ma przynieść wiele korzyści pasażerom takich jak stworzenie jednolitego europejskiego systemu biletowego, spadek cen przewozów kolejowych czy poprawa jakości świadczonych usług. Reforma ta będzie jednak stanowiło duże wyzwanie dla krajowych operatorów kolejowych.

„Do stopniowego wejścia w życie nowych przepisów mamy jeszcze dwa lata. Musimy wykorzystać ten czas, aby dobrze przygotować polskich przewoźników na zmiany i otwarcie rynku. Dzięki wynegocjowanemu kompromisowi PKP będzie mogło zachować dotychczasową strukturę i liczymy, że uda się wzmocnić całą grupę Polskich Kolei Państwowych” – podsumowuje Tomasz Poręba.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (2000)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (2000)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS