NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

PKP SKM i PKP LHS wyłączone z zapisu IV Pakietu Kolejowego

| Łukasz Kuś 28.04.2016 47

PKP SKM i PKP LHS wyłączone z zapisu IV Pakietu Kolejowego
fot. Jakub "Flyz1" Maciejewski CC BY-SA 4.0
PKP LHS i PKP SKM w Trójmieście będą mogły zachować swoją dotychczasową strukturę. Spółki te wyłączono z zapisu IV Pakietu Kolejowego, który wymusza oddzielenie zarządcy infrastruktury od przewoźnika. 
W Parlamencie Europejskim dobiegły końca negocjacje nad IV Pakietem Kolejowym – rozporządzeniami regulującymi rynek przewozów kolejowych w Unii Europejskiej. Celem nowych przepisów ma być otwarcie rynku przewozów kolejowych w Europie. Pakiet zawiera m.in. zapisy o konieczności oddzielenia podmiotów zarządzających infrastrukturą kolejową od przewoźników.

Polscy europarlamentarzyści argumentowali, że od tego zapisu powinna zostać wyłączona spółka PKP LHS, która zarówno zarządza liniami kolejowymi, jak też prowadzi przewozy. Zdaniem polskich europosłów rozdzielnie tej spółki mogłoby doprowadzić do spadku jej rentowności i do degradacji infrastruktury.

Argumenty te przekonały negocjatorów i spółka PKP LHS podobnie jak PKP SKM w Trójmieście będą mogły zachować swoją dotychczasową strukturę. – „Starania o wyłączenie LHS spod nowych przepisów trwały od wielu lat. Mimo początkowych oporów, udało się przekonać naszych europejskich partnerów, w tym głównego sprawozdawcę PE w tej sprawie, do konieczności uwzględnienia specyficznej sytuacji tej spółki. Rozdział LHS prowadziłby do stopniowej degradacji infrastruktury i spadku rentowności tej spółki” – przekonuje europoseł PiS Tomasz Poręba.

Unia Europejska dąży do otwarcia rynku kolejowego, co w założeniu ma przynieść wiele korzyści pasażerom takich jak stworzenie jednolitego europejskiego systemu biletowego, spadek cen przewozów kolejowych czy poprawa jakości świadczonych usług. Reforma ta będzie jednak stanowiło duże wyzwanie dla krajowych operatorów kolejowych.

„Do stopniowego wejścia w życie nowych przepisów mamy jeszcze dwa lata. Musimy wykorzystać ten czas, aby dobrze przygotować polskich przewoźników na zmiany i otwarcie rynku. Dzięki wynegocjowanemu kompromisowi PKP będzie mogło zachować dotychczasową strukturę i liczymy, że uda się wzmocnić całą grupę Polskich Kolei Państwowych” – podsumowuje Tomasz Poręba.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS