NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PKP LHS: Bliżej elektryfikacji linii kolejowej z Izowa do Hrubieszowa

| inf. prasowa 20.04.2017 53

PKP LHS: Bliżej elektryfikacji linii kolejowej z Izowa do Hrubieszowa
fot. PKP LHS
PKP LHS: Bliżej elektryfikacji linii kolejowej z Izowa do Hrubieszowa
PKP LHS: Bliżej elektryfikacji linii kolejowej z Izowa do Hrubieszowa
Współpraca PKP LHS i Kolei Ukraińskich obejmie elektryfikację odcinka po stronie ukraińskiej o długości ok. 80 km od stacji kolejowej Kowel do stacji Izow na granicy z Polską oraz 3 km po stronie polskiej (od granicy do Hrubieszowa LHS). Oba odcinki ma też połączyć światłowód usprawniający łączność i umożliwiający przyszłą modernizację w zakresie systemów sterowania ruchem kolejowym.
PKP LHS i Koleje Ukraińskie podpisały list intencyjny, który określa obszary współpracy przy elektryfikacji ukraińskiego odcinka kolejowego Kowel – Izow wraz z rozbudową infrastruktury do granicy polskiej, a także przy elektryfikacji linii kolejowej po polskiej stronie do stacji Hrubieszów LHS. Podpisane porozumienie zakłada m.in. wymianę doświadczeń oraz wiedzy naukowo-technicznej w tym zakresie oraz współpracę w ramach elektryfikacji i innych wspólnych projektów.

– Rozpoczynamy przygotowania do elektryfikacji pierwszego odcinka PKP LHS – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP LHS. Spółka jako bezpośredni odbiorca ładunków z kierunku ukraińskiego jest zainteresowana zwiększeniem przepustowości linii Kowel – Izow oraz szybszym przekazywaniem wagonów na przejściu Izow – Hrubieszów. Z tego powodu podjęliśmy decyzję o przyłączeniu się do projektu jeszcze w fazie przygotowawczej, aby wypracować rozwiązania korzystne z punktu widzenia technicznego dla obu stron.

– Obecnie linia Kowel – Izow obsługuje 90% ruchu kolejowego pomiędzy Ukrainą a Polską. Dzięki elektryfikacji liczymy na zwiększenie przepustowości linii, wzrost przepływu towarów, a także zmniejszenie kosztów operacyjnych – dodaje Wojciech Balczun, prezes zarządu Kolei Ukraińskich.

Elektryfikacja linii po stronie ukraińskiej wraz z przejściem granicznym Izow – Hrubieszów pozwoli usprawnić wymianę towarów m.in. w ramach Międzynarodowego Transkaspijskiego Korytarza Transportowego (TMTM), do którego Spółka PKP LHS przystąpiła w październiku 2016 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (645)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (645)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS