NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Ostrołęka: My i tak jesteŚmy na marginesie kolejowej Polski...

| jm, Rynek Kolejowy 24.02.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-02-24 10:48:35 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Koleją do Warszawy 2,5 godziny (120 km) to daje średnią 48 km/h.
Samochodem wychodzi zdecydowanie szybciej nawet wliczając
warszawskie korki. Ekonomia (ta krótkowzroczna) mówi samochód.
Ale jest jeszcze ekologia i ekonomia przyszłościowa.
Będziemy kiedyś bardzo słono płacić za dzisiejszą głupotę.
Ale zasada jest prosta: byle się dziś nachapać.
2013-02-24 13:12:34 Autor: aron parczew
---.paradowski.pl
źle połorzony dworzec kolejowy
2013-02-24 13:46:01 Autor: Goral
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ aron

Położenie dworca to jedna strona medalu, druga to polityka rozkładowa KM. Ex-wojewódzka Ostrołęka, powiat grodzki, mająca nieco ponad 50 tys. mieszk. i będąca stolicą niespełna 90-tysięcznego powiatu ziemskiego, ma 1 (słownie: JEDEN) bezpośredni pociąg do Warszawy dziennie (i to popołudniu, a nie - co wydawałoby się logiczniejsze - rano). A z Warszawy takich pociągów ma aż 0 (słownie: ZERO).

Dla porównania - Małkinia (sama wieś ok. 5 tys. mieszk., cała gmina łącznie ok. 12 tys.) ma takich pociągów bezpośrednich - ile? - 18? 19? No przecież coś tu jest nie halo. Dlaczego to pasażerowie z kierunku ostrołęckiego mają się przesiadać w Tłuszczu, a nie ci drudzy?
2013-02-24 14:05:26 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Goral:
"@ aron

Położenie dworca to jedna strona medalu, druga to polityka rozkładowa KM. Ex-wojewódzka Ostrołęka, powiat grodzki, mająca nieco ponad 50 tys. mieszk. i będąca stolicą niespełna 90-tysięcznego powiatu ziemskiego, ma 1 (słownie: JEDEN) bezpośredni pociąg do Warszawy dziennie (i to popołudniu, a nie - co wydawałoby się logiczniejsze - rano). A z Warszawy takich pociągów ma aż 0 (słownie: ZERO).

Dla porównania - Małkinia (sama wieś ok. 5 tys. mieszk., cała gmina łącznie ok. 12 tys.) ma takich pociągów bezpośrednich - ile? - 18? 19? No przecież coś tu jest nie halo. Dlaczego to pasażerowie z kierunku ostrołęckiego mają się przesiadać w Tłuszczu, a nie ci drudzy?"
A może popatrz na mapę?
Małkinia (wieś nie wieś - to nie ma żadnego znaczenia) jest węzłową stacją kolejową
na granicy działania KMów. Pociągi tu kończące mają za główne zadanie dowozić
do Warszawy mieszkańców nie Małkinii, ale wszystkich miejscowości większych
i mniejszych leżących na trasie i w pobliżu. Podobnie jak SKM na lotnisko.
Gdyby władzom Ostrołęki na prawdę zależało na dobrej komunikacji kolejowej,
to szynobusy wahadłowe Małkinia - Ostrołęka i z powrotem pomykały by co chwilę
i były doskonale skomunikowane z KMami kończącymi w Małkinii.
Tam jest około 50 km. Jeszcze Ostrów Mazowiecka by skorzystała.
A skoro władzom to powiewa, to raz na dobę jedzie szynobus Tłuszcz - Ostrołęka,
którego głównym zadaniem jest obsługa kolejarzy zamieszkałych wzdłuż tej linii.
2013-02-24 15:31:14 Autor: m ostroleka
---.free.aero2.net.pl
tak samo było jak były połączenia Białystok-Olsztyn, czy Gdańsk-Siedlce, czy Łomża-Warszawa, Ostrołęka, też była po drodzę jednym z większych przystanków, a dziś jest marginalizowana, bo będzie stacją końcową jak niegdyś Łomża.

Obecnie rządącym katechetom z pisu w mieście wcale nie zależy na jakichkolwiek połączeniach, czy o chociażby skomunikowaniu połączeń autobusów podmiejskich z pociągami, wszystkie starania czy chociażby zalążki byłby próbowane ale tylko przez radnych wojewódzkich, czy lokalnych opozycyjnych radnych.
Poparcia szukał bym w Starostwie, czy w okolicznych gminach, tym bardziej wzdłuż linii do Łap np. Sokoły, czy Małkinii a nawet samej Łomży, tam inaczej myślą o transporcie kolejowym.
Gdyby się zapytać mieszkańców Ostrołęki to większość też czeka na modernizacje odcinka do Mostówki, bo jak wiemy w tym roku ma być prędkość z Mostówki do Tłuszcza po remoncie podniesiona do 100km/h, niestety duże bezrobocie w mieście i regionie powoduje to że większość zmuszona jest jest szukać pracy w stolicy, dojeżdżają czy to własnymi samochodami, autobusami czy pociągami, bardzo liczono na budowę nowego bloku elektrowni, która by na nowo ożywiła połączenie z Warszawą, a także dała by w przyszłości szansę na uruchomienie połączeń z Łomżą, czy Szczytnem.

Co do linii do Małkini zgadza się linia jest świeżo po remoncie ze przyzwoitą szlakową 60km/h już w tamtym roku powinien być uruchomiony szynobus (petycja władz Ostrowi, wójtów i sołtysów z miejscowości przyległych do linii do Marszałka), umożliwiałby on szybsze połączenie z Warszawą niż przez Tłuszcz oraz Białymstokiem, byłoby to także z korzyścią dla mieszkańców Ostrowi Mazowieckiej, niestety jak się okazuje Marszałek Struzik ma inne priorytety (połączenia lotniskowe do Modlina).
2013-02-24 16:58:39 Autor: czornyj
---.internetdsl.tpnet.pl
Z punktu widzenia mieszkańców - za takie wypowiedzi, brak pomysłu na walkę z komunikacyjnym wykluczaniem Ostrołęki i regionu oraz pasywność charakterologiczną - rzecznik Dorobiński powinien wyleciec z pracy.
2013-02-24 17:13:55 Autor: czytelnick
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post GFM:
"A może popatrz na mapę?
Małkinia (wieś nie wieś - to nie ma żadnego znaczenia) jest węzłową stacją kolejową
na granicy działania KMów. Pociągi tu kończące mają za główne zadanie dowozić
do Warszawy mieszkańców nie Małkinii, ale wszystkich miejscowości większych
i mniejszych leżących na trasie i w pobliżu. Podobnie jak SKM na lotnisko.
Gdyby władzom Ostrołęki na prawdę zależało na dobrej komunikacji kolejowej,
to szynobusy wahadłowe Małkinia - Ostrołęka i z powrotem pomykały by co chwilę
i były doskonale skomunikowane z KMami kończącymi w Małkinii.
Tam jest około 50 km. Jeszcze Ostrów Mazowiecka by skorzystała.
A skoro władzom to powiewa, to raz na dobę jedzie szynobus Tłuszcz - Ostrołęka,
którego głównym zadaniem jest obsługa kolejarzy zamieszkałych wzdłuż tej linii."
\"Wstępnie zamknięta ma też być trasa kolejowa do Małkini\"
Po tej operacji Małkinia przestanie być węzłowa.
2013-02-24 18:02:01 Autor: mily
---.dynamic.gprs.plus.pl
To się zgadza że tak będzie,szyny padną łupem złodżieji.A póżniej jak będą chcieli wznowić ruch na danej lini koszty bedą nieubłagalne.Jak np Lębork-Maszewo Lęborskie.
2013-02-24 18:15:36 Autor: aron parczew
---.paradowski.pl
No w sumie faktycznie - Ostrołęka płaci podatki na KM a Dęblin i Łuków nie. Dęblin i Łukow majom wiencej pucionguf KM nish Ostrołęka
2013-02-24 18:15:41 Autor: Goral
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ GFM

To teraz Ty popatrz na mapę. Ostrołęka-Małkinia to jest de facto cofanie się na drodze do Wawy (bo najpierw jedzie się na południowy wschód, a dopiero potem na południowy zachód w kierunku stolicy). A poza tym czy pociągi by śmigały do Małkini, czy jak obecnie do Tłuszcza, to nie zostałaby wyeliminowana konieczność przesiadki. A - jak powszechnie wiadomo - przeciętny pasażer za wszelką cenę woli jechać bezpośrednio...

Zastanawia mnie, czemu niedasie \"pociąć\" kilku pociągów rel. Wileńska-Małkinia/Łochów-Wileńska na Tłuszcz-M./Ł.-Tłuszcz, a zamiast nich z/do Wawy przedłużyć wszystkich pociągów z/do Ostrołęki (same \"Wyszkowy\" mogą zostać po staremu).
2013-02-24 18:32:53 Autor: aron parczew
---.paradowski.pl
zapewne wynika to z tradycji, bo zawsze się przesiadało w Tłuszczu. No i pewnie jednak Małkinia, Łochów itp. generujo wienkszy popyt nish Ostrołęka, Goworowo, Wyshkoof itp
2013-02-24 20:26:06 Autor: Gubernator Kalifornii
---.ip.netia.com.pl

Gubernator Kalifornii
Relację Ostrołęka - Warszawa Zachodnia wygląda zupełnie naturalnie. Nie rozumiem, dlaczego nie ma bezpośrednich połączeń...

Ponadto:

CYTAT:\"- Z punktu widzenia mieszkańców od lat kierunek Warszawy jest najistotniejszy ze względu na rynek pracy. A dziś w jedną stronę 120 km jedziemy ponad 2,5 godziny... - kończy Wojciech Dorobiński.\"

Ten czas jazdy jest żenujący, jak na zdecydowanej większości linii kolejowych w Polsce... Brawo dla rządzących, którzy jedyne co potrafią zrobić od początku do końca, to zlikwidować linie kolejowe...
2013-02-24 21:14:46 Autor: rychu
---.hsd1.il.comcast.net
W jaki sposob dostarczany bedzie wegiel do cieplowni w Lomzy po zamknieciu odcinka Sniadowo-Lomza? Ze Slaska ciezarowkami przez cala Polske?
2013-02-24 21:42:13 Autor: FD
---.internetia.net.pl
@ Goral

\"...A - jak powszechnie wiadomo - przeciętny
pasażer za wszelką cenę woli jechać bezpośrednio...\"

I tu też jest cały problem. Nasza Polska pieprzona mentalność (choć trzeba przyznać że wykuta także przez samych kolejarzy). Każdy chce mieć połączenie bezpośrednie, a potem się dziwi i narzeka, że tylko jeden albo dwa pociągi bezpośrednie...
Kiedyś były stację węzłowe i działały jak węzły, a teraz?? Już dawno pozapominano co to jest węzeł (i to nawet wielkie tuzy piszący arty do RK)
Z moich doświadczeń z przesiadkami to da się czasami pojechać szybciej z nią niż bezpośrednio!!
2013-02-24 21:54:40 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Ostrołęki warto bronić , ze względu na skomunikowanie z Białymstokiem , a także - przy obecnych warunkach - póki istnieje całość linii nr 35 - z Warszawy do Olsztyna , sezonowo . To jest możliwe , ale niestety , bezmyślność na miarę sabotażu...
2013-02-24 22:05:02 Autor: driver
---.olsztyn.vectranet.pl
Na pocieszenie mieszkańcom Ostrołęki powiem, że są większe miasta w Polsce, które nie mają albo niebawem nie będą miały żadnych połączeń kolejowych. W tym byłe miasta wojewódzkie, np. Zamość, Gorzów Wlkp, Elbląg, Wałbrzych, Jelenia Góra, Suwałki. Taka jest polityka kolejnych rządów. A u naszych sąsiadów np w Czechach kolej ma sie całkiem dobrze i do najmniejszej dziury można dojechać pociągiem.
2013-02-25 04:52:33 Autor: aron parczew
---.paradowski.pl
Taaak, mieszkańcy Ostrołęki na pewno strasznie się zamartwiajom, że nie majom pucionguf do Warsiafki.
2013-02-25 04:53:48 Autor: aron parczew
---.paradowski.pl
Człowieku zlituj się. Czy naprawdę myślisz, ze popyt na puciongi z Ostrołeki do Białegostoku będzie wiekszy niż np. z Lublyna do Zamościa? A psheciesh puciongi do Zamościa poniosły spektakularnom porashke
2013-02-25 05:57:40 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
Zawsze możecie wybudować sobie lotnisko,
to teraz takie modne,
każda gmina buduje swoje lotnisko ...
2013-02-25 06:00:30 Autor: aron parczew
---.paradowski.pl
Na pewno lotnisko przynajmniej lubelskie jest tańsze w utrzymaniu niż puciongi. Do lotniska marszałek dokłada 10 mln, do pucionguf 70 mln
2013-02-25 06:11:52 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
Widziałe, widziałem
lata rozpaczliwie po pasie startowym, wymach...je kasą
i krzyczy - lądujcie, lądujcie ...
2013-02-25 06:53:58 Autor: aron parczew
---.paradowski.pl
I tak wychodzi taniej nish dokuadanie do pucionguf
2013-02-25 10:28:35 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
A jeszcze jakieś pół roku temu powiat przasnyski chciał przejąc odcinek Ostrołęka - Wielbark, w celu reaktywacji w oparciu o szynobusy KM. PKP ukróciła te starania, twierdząc że linia przeznaczona jest do odbudowy. Teraz ta sama pekapa chce ją zaorać.
2013-02-25 11:10:11 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Goral:
"@ GFM

To teraz Ty popatrz na mapę. Ostrołęka-Małkinia to jest de facto cofanie się na drodze do Wawy (bo najpierw jedzie się na południowy wschód, a dopiero potem na południowy zachód w kierunku stolicy). A poza tym czy pociągi by śmigały do Małkini, czy jak obecnie do Tłuszcza, to nie zostałaby wyeliminowana konieczność przesiadki. A - jak powszechnie wiadomo - przeciętny pasażer za wszelką cenę woli jechać bezpośrednio...

Zastanawia mnie, czemu niedasie \"pociąć\" kilku pociągów rel. Wileńska-Małkinia/Łochów-Wileńska na Tłuszcz-M./Ł.-Tłuszcz, a zamiast nich z/do Wawy przedłużyć wszystkich pociągów z/do Ostrołęki (same \"Wyszkowy\" mogą zostać po staremu)."
Już Ci aron i FD odpowiedzieli, ale dorzucę swoje 3 grosze.
Mentalność jest taka, że przesiadać się można pod warunkiem, że na pętli.
W tym przypadku pętlą jest Małkinia.
Druga rzecz: władze Ostrołęki mogą zakupić szynobus albo kilka i wozić
swoich mieszkańców. Tylko dokąd się opłaca?
Można do Małkinii (niecałe 50 km), można do Tłuszcza (koło setki) i można
też prosto do Warszawy. Tylko czy warto i na co ich stać?
Poza tym zawsze trzeba się liczyć z niespodziankami ze strony PLK.
A to najważniejszy kurs rozkomunikują bo jakiś towarowy był ważniejszy.
Ograniczeń prędkości nastawiają bo postanowią na dróżnikach zaoszczędzić.
Możliwości jest wiele.
Więc podzielili pogląd arona: bus, bus i jeszcze raz bus - bo pociągi są
nieekonomiczne, zwłaszcza na liniach jednotorowych.

A PLK to powinna określić jakieś standardy, których będzie przestrzegać.
Przestrzegają tylko jednego: psuć co się da - tak jak Karnowski zabawkę.
2013-02-25 11:23:00 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
tak, lotnisko jest tańsze, szczególnie w przeliczeniu na pasażera przy tych dwóch lotach dziennie:))
aż nie chce się wierzyć, że taki spec od ekonomii walnął takiego babola:)) przy takim toku myślenia widać, że pitz nie majom żadnegom sensu:)
2013-02-25 15:18:29 Autor: aron parczew
---.play-internet.pl
No pewnie że jest tańsze, bo jak dopłacisz 10 mln do lotniska to ci zostaje 60 mln na drogi. Proste.
Psheciesh puciong ci dróg nie zastompi
2013-02-25 20:34:00 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
co prawda nie kończyłem tak wybitnych instytucji naukowych jak pitz, ale za nijak nie mogę pojąć jak lotnisko jest tańsze w utrzymaniu w przeliczeniu na jednego pasażera. możesz przedstawić swoje wyliczenia??:))
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS