Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Radni chcą 11 kilometrów ekranów akustycznych w Warszawie. PLK jest sceptyczna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-08-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Radni chcą 11 kilometrów ekranów akustycznych w Warszawie. PLK jest sceptyczna
Fot. Michał Szymajda, RKStacja kolejowa w Otwocku
Polskie Linie Kolejowe instalują ekrany akustyczne tylko w miejscach, w których badania wykazują przekroczenie norm hałasu. Budowa ekranów na modernizowanych liniach kolejowych w Warszawie nie jest przesądzona.

PLK przygotowuje się do modernizacji linii kolejowej z Warszawy Wschodniej do Otwocka. Plany są bardzo ambitne. Kolejarze chcą dobudować trzeci tor w celu oddzielenia ruchu lokalnego od dalekobieżnego. Zmodernizowane mają być przystanki kolejowe. Planowany jest także nowy przystanek w okolicy ulicy Wiatracznej w Warszawie. Podczas spotkania z przedstawicielami PLK radni dzielnicy Wawer, przez którą przechodzi ta linia zaproponowali, aby wybudować ekrany akustyczne wzdłuż całego 11-kilometrowego odcinka przebiegającego przez tę dzielnicę. Zarządca infrastruktury nie ma takich planów. O tym czy w danym miejscu powstanie ekran, zadecydują wyniki badań akustycznych, które będą przeprowadzone przed sporządzeniem projektu modernizacji linii nr 7.

Decydują wyniki pomiarów

– Jeszcze przed uzyskaniem pozwoleń na budowę wykonawca przeprowadzi szczegółowe badania natężenia hałasu i określi konieczność montowania ekranów akustycznych w konkretnych lokalizacjach. Polskie Linie Kolejowe zrealizują inwestycję w oparciu o zatwierdzone projekty – powiedział Rynkowi Kolejowemu Karol Jakubowski z PLK.

Radni uważają jednak, że ekrany akustyczne zwiększą bezpieczeństwo na linii i zabezpieczą ją przed wejściem pieszych w miejscach niedozwolonych. PLK przyznają, ze na linii otwockiej są miejsca, gdzie mieszkańcy skracają sobie drogę i przechodzą w miejscu niedozwolonym. Okolice te są jednak często monitorowane przez SOK. Montaż ekranów nie jest jednak sposobem na poprawę bezpieczeństwa. PLK prowadzi kampanię edukacyjną a także inwestuje w infrastrukturę, która ułatwia przechodzenie przez tory w bezpieczny sposób.

Przejściom przez tory lepiej zaradzić w prostszy sposób

– Od 12 lat prowadzimy kampanię Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko!, którą kierujemy także do osób przechodzących przez tory w miejscach niedozwolonych. Zależy nam aby budować pozytywną kulturę bezpieczeństwa i zwracamy uwagę, że bezpieczne przejście przez tory jest możliwe jedynie przy wykorzystaniu miejsc, które są do tego przeznaczone, czyli kładek, tuneli, przejść i przejazdów. W Wawrze trzykrotnie w tym roku prowadziliśmy akcje ulotkowe skierowane do osób przechodzących przez tory na dziko. Najważniejsza jest świadomość tego, że przechodzenie przez tory w miejscu niedozwolonym jest nie tylko nielegalne, ale także bardzo niebezpieczne – wyjaśnia Jakubowski.

Przebudowa linii kolejowej od Warszawy Wschodniej do Otwocka to jedna z najważniejszych inwestycji zaplanowanych w rejonie aglomeracji warszawskiej. PLK zmodernizuje istniejący układ torów oraz dobuduje trzeci, dzięki czemu wzrośnie jej przepustowość. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem zagwarantuje wyższy poziom bezpieczeństwa oraz płynny ruch pociągów. Oprócz tego PLK zmodernizują istniejące stacje i przystanki, dostosuje je do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz w pełni wyposaży.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5