NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Nowe technologie pilnują sieci trakcyjnej na kolei

| inf. pras. 19.04.2019 14

Nowe technologie pilnują sieci trakcyjnej na kolei
fot. PKP PLK
Innowacyjny system, który ma ograniczyć kradzieże sieci kolejowej tworzą PKP Polskie Linie Kolejowe współpracując z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. W ostatnim roku o 30 proc zmalała liczba dewastacji sieci trakcyjnej dzięki działaniom SOK - informuje PKP PLK.
PKP Polskie Linie Kolejowe i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju pracują nad innowacyjnym projektem. Zakłada on zbudowanie systemu komunikacji i powiadamiania o zdarzeniach z siecią trakcyjną. Działanie programu będzie oparte o specjalnie wypracowany mechanizm wychwytywania nieprawidłowości, tak aby ograniczyć liczbę fałszywych alarmów. Rozwiązanie ma dodatkowo zapewnić możliwość obserwacji przez całą dobę sieci trakcyjnej i systemem kamer termowizyjnych. To dodatkowo ograniczy ingerencje w sieć trakcyjną czyli zmniejszy zmiany i wyeliminuje przerwy w podróżach.

O ponad 30 procent ograniczono kradzież sieci trakcyjnej

PKP Polskie Linie Kolejowe od czterech lat obserwują spadek kradzieży i prób kradzieży elementów sieci trakcyjnej. To oznacza mniej zmian w ruchu kolejowym i wygodniejsze podróże także na święta i weekendy. W 2018 roku zarejestrowane zostały 147 tego typu zdarzenia, natomiast w 2017 roku odnotowano 221 zdarzeń, co stanowi spadek kradzieży o ponad 33%. Porównując analogiczne okresy I kwartału roku 2019 do roku 2018 również PLK odnotowała mniejsze liczby tych zdarzeń o 38 przypadków (spadek zdarzeń z 63 przypadków w I kwartale 2018, do 25 w analogicznym okresie 2019 roku). Takie wyniki udało się uzyskać dzięki sprawnej pracy funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei i nowoczesnym rozwiązaniom zabezpieczenia sieci trakcyjnej.

Nowe technologie pilnują sieci trakcyjnej

Lornetki, termowizory, noktowizory i gogle noktowizyjne to sprzęt niezbędny w zabezpieczeniu infrastruktury kolejowej. Straż Ochrony kolei wyposażona w nowoczesny sprzęt patroluje szlaki kolejowe przez całą dobę. W terenie działają Mobilne Centra Monitoringu – samochody wyposażone w kamery dzienno-nocne i kamery termowizyjne na masztach oraz kamery przenośne – instalowane w dowolnym miejscu na obszarze kolejowym, posiadające zdalne połączenie z pojazdem. Patrole wykorzystują w terenie fotopułapki, wyszkolone psy, a terenowe samochody zapewniają dojazd w najtrudniejsze rejony szlaków kolejowych.

Funkcjonariusze SOK nie ograniczają swojej pracy tylko do patroli szlaków kolejowych, kontrolują także skupy złomu w poszukiwaniu skradzionych elementów kolejowych. Takie działania przynoszą efekty - w ubiegłym roku przeprowadzono ponad 18 tys. kontroli miejsc, które przyjmują złom. Okazało się, że aż w 38 przypadkach znaleziono elementy kolejowe. Udało się odzyskać mienie PLK o wartości ponad 66 tys. złotych.

Sieć trakcyjna na liniach zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe znajduje się pod wysokim napięciem 3 kV. Człowiek nie ma szans na przeżycie, gdy dotknie elementów pod napięciem. Zabronione jest ingerowanie w konstrukcje sieci trakcyjnej i wkraczanie na tereny kolejowe. Sytuacje wymagające interwencji funkcjonariuszy SOK zawsze można zgłaszać na całodobowy numer alarmowy 22 474 00 00.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (43044)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (43044)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5