NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Kto zbuduje nowe perony między Zawierciem a Dąbrową Górniczą?

| mj,jm/Rynek Kolejowy 17.05.2017 37

Kto zbuduje nowe perony między Zawierciem a Dąbrową Górniczą?
Fot. Loxley, CC BY-SA 3.0
PKP PLK zamierzają poprawić przepustowość linii z Zawiercia do Dąbrowy Górniczej. W planach jest dobudowa trzech jednokrawędziowych peronów na trzech przystankach przy linii kolejowej nr 186. W przetargu na wykonawstwo złożono cztery oferty.
PKP PLK rozpisały przetarg, którego przedmiotem zamówienia jest poprawa przepustowości na ciągu E65 na odcinku Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, poprzez zabudowę dodatkowych peronów na linii kolejowej nr 186 –biegnącej wspólnie z linią nr 1. Zadanie realizowane jest w ramach projektu „Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych”.

Przetarg prowadzony jest w systemie „projektuj i buduj”, co oznacza, że wykonawca najpierw przygotuje dokumentacje projektową, na podstawie której przystąpi w kolejnym etapie do realizacji robót. Zakres dotyczyć będzie takich branż jak obiekty obsługi podróżnych, telekomunikacja, elektroenergetyka trakcyjna oraz kolizje z sieciami zewnętrznymi.

Prace obejmą ok. 17-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 186 Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice od km 274,855 do km 291,722, zlokalizowanego na terenie województwa śląskiego. Do zadań wykonawcy należeć będzie budowa nowych peronów na przystankach osobowych Wiesiółka, Chruszczobród i Dąbrowa Górnicza Sikorka. Firma będzie zobowiązana wybudować zewnętrzne, jednokrawędziowe perony dostosowane do parametrów obowiązujących przepisów. Oznacza to, że ich nowa wysokość wyniesie 0,76 metra, a długość – 200 metrów. Nawierzchnia zostanie utwardzona płytami betonowymi. W Wiesiółce nowy peron znajdzie się przy torze nr 1 tuż na wysokości peronu przy torze nr 2, w Chruszczobrodzie peron zewnętrzny znajdzie się przy torze nr 4, zaś w Dąbrowie Górniczej Sikorce – wzdłuż toru nr 4. Dodatkowo w Wiesiółce przewidziano wydłużenie peronu przy torze nr 2 o 50 metrów.

Na peronach znajdzie się pełne wyposażenie małej architektury. Pojawią się wiaty, ławki, kosze na śmieci, gabloty informacyjne oraz pełne oznakowanie. Budowa nowych peronów pociągnie za sobą konieczność przebudowy urządzeń sieci trakcyjnej nad układem torowym.

Prace mają zostać zakończone do 31 października 2017 r. Wadium w tym przetargu wynosi 90 tys. zł. Składanie ofert trwa do 16 maja 2017 roku. Cena w kryteriach oceny stanowi 90%. Resztę punktów wykonawcy uzyskają za termin gwarancji na roboty budowlane.

Aktualizacja: Cztery oferty na wykonanie

16 maja PLK otworzyła oferty w postępowaniu. W budżecie opiewającym na 2,952 mln złotych brutto mieści się tylko jedna z nich, którą złożył Wizbud (2,916 mln złotych). Pozostałe oferty złożyły: ZUE, EL–IN oraz Częstobud. Termin wykonania zamówienia pozostaje bez zmian – jest to koniec października.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS