NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Jest stanowisko PR w sprawie Dolnego Śląska [aktualizacja[

| Michał Szymajda 01.02.2017 99

Jest stanowisko PR w sprawie Dolnego Śląska [aktualizacja[
EN57 Przewozów Regionalnych na wrocławskim dworcu głównymFot. Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl
Od spółki Przewozy Regionalne otrzymaliśmy oryginał pisma, jakie do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego skierował jej prezes Krzysztof Mamiński.
O sporze dotyczącym wysokości dofinansowania za wykonywanie kolejowych przewozów pasażerskich w województwie informowaliśmy w artykule z 31 stycznia. Zdaniem urzędu marszałkowskiego, Przewozy Regionalne, występujące obecnie pod marką PolRegio, zaakceptowały finansowe propozycje województwa z 20 grudnia 2016 roku opiewające na 49,1 mln i urząd czekał już tylko na podpisanie umów. Z pisma wysłanego 25 stycznia do urzędu wynika, że prezes spółki Przewozy Regionalne nie zgadza się jednak na propozycję takiego dofinansowania PR na Dolnym Śląsku.

– Po ponownej analizie przedstawionej propozycji dotyczącej wielkości pracy eksploatacyjnej i wysokości dofinansowania na rok 2017, nie możemy jej zaakceptować. Powyższe stanowisko wynika ze zmniejszenia szacowanych rocznych przychodów spółki ze sprzedaży biletów o ok. 4,75 mln zł, co jest efektem zmniejszenia przez organizatora dotychczasowej wielkości pracy eksploatacyjnej o ok. 440 tys. pociągokilometrów na odcinkach, gdzie średni przychód w 2016 r. wyniósł ok. 13,08 zł na pockm oraz dedykowaniu spółce do obsługi ok. 180 tys. pockm na odcinkach, na których szacowany przychód jednostkowy jaki może uzyskać przewoźnik to ok. 2,78 zł/pockm – czytamy w piśmie prezesa Mamińskiego do marszałka.

Krzysztof Mamiński podkreśla, że stosując zasadę rekompensaty operator powinien otrzymać ją w wysokości generowanego deficytu „plus rozsądny zysk”, a więc także na wyrównanie przychodów utraconych w wyniku zmiany warunków realizacji przewozów.

– Tymczasem organizator zaproponował zmniejszenie rekompensaty o ok. 7,3 mln zł – czytamy. – Bezkrytyczne przyjęcie przez zarząd spółki zaproponowanego przez państwa rozwiązania mogłoby być uznane jako działania na jej szkodę, a tym samym jest niemożliwe do zaakceptowania. W związku z powyższym proponujemy, aby wysokość rekompensaty została zaplanowana na rok bieżący w wysokości co najmniej ok. 53 mln zł – pisze prezes PR, co oznacza, że spółka otrzymałaby mniej o 3 mln zł od sumy, którą planowano na 2016 rok.

– Przy wdrożeniu radykalnej optymalizacji kosztów zadania i osiągnięciu zaplanowanych przychodów pozwoli to na pokrycie deficytu wygenerowanego w wyniku przekazania do obsługi Kolejom Dolnośląskim linii o zdecydowanie wyższym potencjale przychodowym niż linie, które otrzymała spółka niejako w zamian – kończy Krzysztof Mamiński, prosząc jednocześnie marszałka o przekazanie danych dotyczących planowanej pracy eksploatacyjnej z podziałem na linie w latach 2018 i 2019.

[Aktualizacja godz. 13:00] Stanowisko spółki PR

Przewozy Regionalne przesłały do Redakcji "Rynku Kolejowego" oficjalną informację w sprawie Dolnego Śląska. – Nie jest prawdą, że zaakceptowaliśmy warunki umowy. Negocjacje z Urzędem cały czas trwają – mówi rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych, Mikołaj Turowski.

– Jesteśmy gotowi do dalszych rozmów, ponieważ umowa w kształcie zaproponowanym przez władze samorządowe jest dla nas skrajnie niekorzystna i jako taka nie do przyjęcia – mówi rzecznik i przypomina, że pomimo braku porozumienia Przewozy Regionalne nadal realizują i zamierzają realizować przewozy na terenie woj. dolnośląskiego. – W styczniu przewieźliśmy już ok. 1 mln pasażerów – dodaje Turowski.

"Próba monopolizacji rynku"

Rzecznik informuje również, że opublikowany list prezesa spółki do zarządu województwa to tylko część "z regularnie prowadzonej od kilku miesięcy korespondencji" z Urzędem Marszałkowskim. – W trosce zarówno o pasażerów, jak i swoich pracowników nie możemy się zgodzić na propozycję umowy w obecnym jej kształcie, gdyż oznaczałoby to, że poniesiemy stratę finansową – tłumaczy Mikołaj Turowski i dodaje, że "mamy do czynienia z próbą monopolizacji rynku przewozów pasażerskich przez przewoźnika samorządowego, już teraz posiadającego 60 proc. rynku i gwarancję prowadzenia przewozów na najbardziej dochodowych trasach".

– Długofalowy efekt takich działań samorządu będzie jeden: wzrost cen biletów, spadek jakości usług oraz w dalszej perspektywie likwidacja najmniej rentownych tras – twierdzi rzecznik Przewozów Regionalnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (222)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (222)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS