Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łódź. Koniec tramwajów co 40 minut

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Łódź. Koniec tramwajów co 40 minut
Styczniowe zmiany rozkładów jazdy przyniosły koniec jednego z największych absurdów łódzkiej komunikacji miejskiej – spadającej do nawet 40 minut częstotliwości kursowania tramwajów miejskich. To kolejne na pozór drobne usprawnienie, które wyciąga miejski transport z olbrzymiego regresu.

Po znacznym zwiększeniu dochodzącej nawet do 40 minut częstotliwości linii 14 kolejną, z której znika tak okrojony takt, jest tramwajowa „piętnastka” wraz z jej wariantem 15A. W godzinach szczytu to jedna z najczęściej kursujących w mieście linii – przeplatające się tramwaje obu wariantów funkcjonujące z dwunastominutową częstotliwością dają sumarycznie sześciominutowy takt na większości trasy – na przebiegającym przez całe niemal całe miasto odcinku pomiędzy pętlą Telefoniczna a Rondem Lotników Lwowskich. Częstotliwość jest tak duża, bo po drodze tramwaj mija m.in. kampusy Uniwersytetu Łódzkiego i Politechniki Łódzkiej, szpitale i ważne instytucje Śródmieścia. Połączenie stanowi też główny środek komunikacji dla ulicy Pomorskiej, przy której mieści się kilka szkół średnich, i alei Politechniki.

Dotychczas liczba kursów radykalnie spadała po godzinach szczytu. Od 18:00 realizowane były jedynie trzy kursy na godzinę – łącznie 15 i 15A – co dawało czterdziestominutową częstotliwość na obu końcowych odcinkach. Na Chocianowice, gdzie funkcjonuje duże centrum handlowe, i na duże osiedla Chojny (z dworcem kolejowym) i Kurczaki tramwaj dojeżdżał więc wyjątkowo rzadko – na tyle, że trudno było zakładać, że ktoś zdecyduje się na tak długie oczekiwanie na kolejny kurs, jeśli tylko będzie miał do dyspozycji dowolny inny środek transportu. Dla kończących pracę w godzinach wieczornych tramwaj przestał więc być jakąkolwiek realną alternatywą dla własnego samochodu. W soboty i niedziele obowiązywała półgodzinna częstotliwość każdego z wariantów.

Wprowadzony 7 stycznia rozkład jazdy podwaja liczbę kursów w godzinach wieczornych, a w soboty zwiększa ją o połowę. Nieco częściej tramwaje kursować będą w dni wolne – łącznie pięć razy na godzinę. Oznacza to powrót do przyzwoitych częstotliwości co najmniej 10 minut na odcinku wspólnym i 20 minut na każdej z końcówek przez sześć dni w tygodniu i tylko nieco mniejszej w niedziele.

Więcej przeczytasz w serwisie Transport-publiczny.pl.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5