NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Zatwierdzono dofinansowanie UE do modernizacji linii Warszawa - Lublin

| inf. prasowa MIB, oprac ms. 16.02.2017 134

Zatwierdzono dofinansowanie UE do modernizacji linii Warszawa - Lublin
Most na rzece Wieprz w DęblinieFot. Jan Niezbędny, SM42.pl
Komisja Europejska 15 lutego wydała decyzję zatwierdzającą dofinansowanie dla największego projektu kolejowego w Programie Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Inwestycja dotyczy modernizacji linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock – Lublin wraz z pracami na linii objazdowej nr 30 na odcinku Łuków – Parczew.
– To już 33. decyzja Komisji Europejskiej potwierdzająca dofinansowanie dla dużych projektów z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, a dziesiąta w sektorze kolejowym – poinformował wiceminister rozwoju Witold Słowik. W ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin - Lublin, etap I" zmodernizowanych zostanie 150 km linii kolejowej, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i perony.

Z Warszawy do Lublina w 90 minut

Po modernizacji trasy pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 160 km/h (czas przejazdu z Warszawy do Lublina skróci się z obecnych 2 godzin i 10 minut do 1 godziny i 30 minut), a towarowe - 120 km/h. Wszystkie przystanki i stacje wyposażone będą w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i system informacji pasażerskiej oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i podróżnych z ciężkim bagażem. Powstanie nowy przystanek Lublin Zachód. W czasie trwania modernizacji linii nr 7 pociągi pojadą objazdem po linii 30 przez Parczew i Łuków, która także zostanie wyremontowana w ramach projektu.

– Szybkie i bezpośrednie połączenie Lublina z Warszawą zwiększy dostępność komunikacyjną województwa lubelskiego i jego atrakcyjność inwestycyjną, co przełoży się na rozwój lokalnej gospodarki w regionie – zaznaczył wiceminister Słowik.

Harmonogram prac na linii 7

Całkowity koszt projektu to niemal 4,7 mld zł. Dofinansowanie z funduszy europejskich wyniesie 3,2 mld zł. W pierwszym etapie w latach 2017-2020 zmodernizowana zostanie infrastruktura kolejowa na odcinku Otwock – Lublin. W zakresie I etapu ujęto też budowę drugiego toru na odcinku Otwock – Pilawa, który obecnie stanowi wąskie gardło i znacząco ogranicza przepustowość na linii. 

W ramach tego etapu planowane jest również opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka Warszawa Wschodnia Osobowa – Otwock. Prace budowlane na odcinku Warszawa – Otwock planowane są w ramach drugiego etapu modernizacji linii kolejowej nr 7 w latach 2020-2022.

O przetargu na modernizację linii nr 7 piszemy obszernie tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS