Trwający od roku spór zbiorowy niemieckich maszynistów ze związku zawodowego GDL i przewoźnika Deutsche Bahn został w końcu zakończony. Do września 2016 obowiązuje zakaz strajków.
W trwającym od września 2014 konflikcie taryfowym doszło w Niemczech do aż dziewięciu akcji strajkowych. Najdłuższa odbyła się w maju tego roku. Po niej strony usiadły do rozmów i w końcu spór zbiorowy niemieckich maszynistów ze związku zawodowego GDL i przewoźnika Deutsche Bahn został zakończony. Wczoraj działający od pięciu tygodni mediatorzy Matthias Platzek, były premier Brandenburgii z SPD i Bodo Ramelow, premier Turyngii z partii Die Linke, poinformowali o szczęśliwym finale
Podpisano 16 umów ustanawiających m.in. podwyżkę płac o 3,5% (która weszła w życie już wczoraj) oraz kolejną o 1,6% (od maja 2016 roku). Dodatkowo maszyniści otrzymają jednorazowo 350 euro, a ich tygodniowy czas pracy skróci się do 38 godzin (w roku 2018).
Pojawią się też nowe regulacje dotyczące nadgodzin, grafiku zmian, przechodzenia na emeryturę oraz zatrudniania nowych pracowników koncernu (DB zgodziła się zatrudnić 100 kontrolerów oraz 300 nowych maszynistów.). Zakończone w maju rozmowy z przedstawicielami innego związku, EVG, przyniosły podobny rezultat. Do września 2016 obowiązuje od teraz zakaz strajków, na który zgodzili się kolejarze.